www.sudzibas.lv Rīgas Namu Pārvaldnieks par 2012.gada plānoto tāmi mājai A.Deglava ielā 126

Rīgas namu pārvaldnieks - par 2012.gada plānoto tāmi mājai A.Deglava ielā 126

PIEZĪMESpar 2012.gada plānoto tāmi mājai A.Deglava ielā 126 «Obligāti veicamo dzīvojamās mājas uzturēšаnаs un apsaimniekošanas darbu plānotās ieņēmumu un izdevumu tāmes kopsavilkums 2012.gadam»Kā redzams dotajā tāmē, 2012. gadā mājas iedzīvotājiem A.Deglava 126, Rīgā ir jāsavāc 37249.74+457.58=37707.32.Ls un nepieciešams maksāt ik mēnesi par dzīvojamo platību par kvadrātmetru 0.2611/0.2611+0, 0250Ls/m2. Bet:1.Dotā tāme nav noformēta kā dokuments:1.1.- nav paraksta, uzvārda, tāmes izpildītāja telefona numura;1.2.- nav paraksta, vadītāja telefona numura;1.3.- nav aprēķinu izpildītāja zīmoga (namu pārvaldes) /(firmas veidlapas).2. Saskaņā ar doto tāmi mājā ir 179 dzīvokļi. Nesaprotami, kā skaitīja dzīvokļus? Māja ir uzbūvēta pēc 119. sērijas tipveida projekta: 9st., 5kt., 4dz. uz stāva. Sanāk 180 dzīvokļi, bet ne 179. Un par to liecina numuri uz pastkastēm. Lai nerastos tamlīdzīgi jautājumi, nepieciešams parādīt dzīvokļu daudzumu ar 1, 2, 3, 4 istabu sadalījumu, kā arī paskaidrot kur pazudis 1 dzīvoklis.3. Privatizēto dzīvokļu īpašniekiem plānots maksāt par mājas apsaimniekošanu- 0.2611 Ls/ m2, bet par mājas apsaimniekošanu un pārvaldīšanu neprivatizēto dzīvokļu īrniekiem - (0.2611+ 0, 0250) Ls/m2. Darbu uzskaitījums, kas der terminam "apsaimniekošana”, ir norādīts MK №1014 noteikumos, bet "pārvaldīšana"? - kas tie par darbiem - nezināms. Bet ja darbi ir nezināmi, tad kā tos var vērtēt?4. Nodoklis RD kontā ir 0.0250 Ls/ m2. Nesaprotami, uz kāda pamata ir norādīta šī summa un kā tā tiek aprēķināta?5. Nodalījuma „Patēriņš” 1. kolonnā ir acīmredzami pierakstījumi. Piemēram "ventilācijas šahtu un dūmvadu pārbaude un tīrīšana " - 0.00150 Ls/ m2. Pirmkārt, mājā nav dūmvadu, otrkārt, neviens un nekad mājā nepārbaudīja un netīrīja ventilāciju šahtas. Un tālāk: 5.1. «Juridiskie pakalpojumi» 0, 0084 Ls/ m2, 1211.82Ls. Man un citiem iedzīvotājiem nav vajadzīgi juridiski pakalpojumi. Vēl jo vairāk tādā veidā, kādā tos sniedz iecirkņa "Pļavnieki" jurists. Tie ir jāapmaksā tam, kam tie ir nepieciešami. Kādēļ tos iekļāva tāmē? Atgādinu, iecirknis apkalpo apmēram 280 mājas. 5.2. «Tehniskā apsekošana, remontdarbu оrgаnizēšanа, skaitītāju rādījumu nolasīšana» - 0, 0084 Ls/ m2, 3318, 07 Ls. Ja ņemt vērā, ka ūdens skaitītājus iedzīvotāji apkalpo paši, bet elektriskos -Latvenergo. Vai nav par daudz? Sagatavojiet faktiskās tāmes par pagājušajiem gadiem, kā šo ciparu pamatotības pierādījumu! 5.3. «Konstrukciju elementu tehniskā apkalpošana» - 0, 0231 Ls/ m2, 3332, 50 Ls. Nepieciešams atšifrēt, kādi elementi ir domāti. Piemēram, remontu iecirkņa priekšnieks kategoriski atsakās remontēt un apkalpot ieejas metāliskās durvis. Atteikuma iemeslu paskaidroja šādi: „Durvis ir uzstādītas par iedzīvotāju līdzekļiem”. Tādēļ paskaidrojiet, ko nozīmē «Konstrukcijas elements».6. Uz tāmes 2. lapas tabulas, kolonnā «Dzīvojamai mājai nepieciešamo remonta darbu nosaukums un īss aprakts» tikai divas pozīcijas: p.1. « Logu nоmаiņa kāpņu telpā» - 18000 Ls un p.2. « Aizsargapmales remonts » - 6300 Ls. Kopā - 24300 Ls. Šos darbus Jūs ierakstāt tāmēs jau ne vienu gadu. Darbu apjomi ir zināmi. Kāpēc darbu apjomi nav norādīti tāmē? Mēģināšu izskaidrot: Pamatojoties uz šī papīra, kuru Jūs nosaucāt par tāmi, var uzstādīt nulli logu un izremontēt nulli aizsargapmales metru un par to ņemt 24300 Ls! Ko, starp citu, pārvaldnieks līdz šim brīdim veiksmīgi darīja: «...jāpārbauda hidroizolācija...jāapseko mājas apmales, ... jāpārbauda un jātīra dūmvadi... remontēja ugunsdrošības signalizāciju... jātīra drenāžas sistēma...remontēja balkonu... » 7. Pārvaldnieka administratīvie izdevumi p.2.4. 0, 0103 Ls/ m2 1485, 92 Ls. Bet tāmē jau ir Mājas pārvaldīšanas pakalpojumi p.2.3. – 0, 0364 Ls/ m2 5251, 21 Ls. Viens un tas pats darbs ir iekļauts divreiz.8. Tāmē nav norādīti likumdošanas aktu panti, uz kuru pamata ir ierakstīti plānotie darbi. Tāme ir sastādīta pavirši, pēc šablona. Tā nav nostrādāta un nav piesieta pie konkrēta objekta. Piemēram, ir pozīcija «Ugunsdrošības sistēmas apkope un/vai apsardzes pakalpojumi», kaut arī nekādu ugunsdrošības sistēmu mājā nav. Kādēļ tas ir jāieraksta? Tajā pašā laikā tādas svarīgas pozīcijas atšifrējuma, kā «Konstrukciju elementu tehniskā apkalpošana» tāmē nav.9. Darbu uzskaitījums, kas ir norādīti tāmē, atgādina nenostrādātu MK noteikumu №1014 1. pielikuma kopiju. Bet nav parādīts, cik izmaksā iedzīvotājiem Pārvaldnieka uzturēšana. Likumā šie izdevumi ir atzīmēti kā 7.p. "Pārvaldnieka peļņa". Piezīmēs norādīts, ka šī pozīcija jāaizpilda obligāti. Un tas ierakstīts nav nejauši. No Pārvaldnieka kvalifikācijas un ieinteresētībai lielā pakāpē ir atkarīga mājas apsaimniekošanas kvalitāte. Šī cipara publicēšana paaugstinās iecirkņa "Pļavnieki" vadības atbildību iedzīvotāju priekšā. Iedzīvotājem ir jāzina konkrētas izmaksu summas uz Pārvaldnieku.Vadoties pēc Satversmes 100. p.LŪDZUpārstrādāt tāmi uz augstāk pieminēto aizrādījumu pamata un dot to iedzīvotājiem dokumenta veidā ar pamatotiem normatīviem.Piezīme: Nav nekādas vajadzības vākt iedzīvotāju parakstus zem šīs vēstules, tāpēc, ka tā vērsta uz mājas iedzīvotāju materiālo tiesību aizsardzību, uz naudas līdzekļu racionālu izmantošanu, uz maksas samazināšanu par apkalpošanu, un papildus pamatojas uz to, ka : 1) tāme raiba no rupjām kļūdām. 2) parakstu vākšana atņem daudz laika un ievelk tāmes koriģēšanas jautājumu. Bet tas neiet mājas apkalpošanai par labu.3) prasībā vākt parakstus ir redzams zemteksts - а) izjaukt tāmes piestrādi, b) saņemt nenopelnīto naudu, c) ja plāns pa p.p. a) un b) neizdodas, tad piedāvāt iemītniekiem pāriet pie cita pārvaldnieka. Pie tam, parādus iemītniekiem neatdot. Pāreja pie cita pārvaldnieka ir neiespējama tāpēc, ka: 1.1) nodot māju vajag saskaņā ar "nodošanas-pieņemšanas aktu", bet pieņemošā puse to neparakstīs, tāpēc ka māja nesakoptā stāvoklī - ir sagruvušas mājas apmales un kanalizācijas akas, nav savestas kārtībā namdurvis un kāpņu telpus logi... 1.2) ir jāatdod iztērētā nauda par pārvaldnieka neizpildītajiem darbiem, tostarp par darbiem, kuri nevarēja būt principā -...dūmvadu tīrīšana, drenāžu sistēmu tīrīšana, ugunsdrošības signalizācijas apkalpošana... Bet brīvprātīgi to atdot neviens negribēs. Pārvaldniekam vajag to atstrādāt vai kompensēt ar personiskiem līdzekļiem.4) Parakstus vākt nevajag tāpēc, ka iedzīvotāju piekrišana dotajā jautājumā ir acīmredzama.

A

Komentāri (4)

H Haralds 24.11.2011

Pazuud dziivoklis-siikums.Arii bankas pazuud un nekas-nav atbildiigo,
nav vainiigo.Latvija rullee uz bezdibeni.Juusu miera procents.

Z Zane 24.11.2011

Jums jāraksta Rīgas namu apsaimniekotājam, lai viņi to zina. Tādas tāmes acīmredzot ir visām mājām. Pēc tām var spriest, ka 2012.g. apsaimniekošana notiks visaugstākajā līmenī...

A Anta 24.11.2011

Ārprāts

Z Zuze 20.12.2011

Nu par to 179 dzīvokļū īpašumu skaitu tas ir ok un, ja viens nav privatizēts, tad tas nav privātīpašums, tāpēc droši vien tāmē ir tieši tā. Bet kas attiecas uz rīgas domes peļņu, tad to nosaka Rīgas domes lēmums manuprāt.Un jautājumā par parakstiem tas ir 100% pārkāpums, jo tāmei ir jābūt parakstītai un apstiprinātai (to nosaka dokumenta juridiskā spēkalikusm).

Pievienot komentāru

Pozitīva Neitrāla Negatīva
Lejupielādēt failus

Sīkdatnes mūsu tīmekļa vietnē tiek izmantotas, lai darbu tajā padarītu draudzīgāku un efektīvāku lietotājiem. Lai nodrošinātu visu vietnes funkciju darbību, lūdzu noklikšķiniet uz „Pieņemt Sīkdatnes”. Plašākai informācijai iepazīstaties ar mūsu Sīkdatņu lietošanas noteikumiem un ar mūsu Personas datu apstrādes noteikumiem.

Pieņemt Sīkdatnes