LV RU
www.sudzibas.lv Latvijas Universitāte Neadekvātas prasības

Latvijas Universitāte - Neadekvātas prasības

Latvijas universitātē medicīnas fakultātē histoloģijas katedrā notiek drausmīgās lietas. Tas ilgst jau vairākus gadus, studenti nepārtraukti raksta sūdzības, bet iekšējo svstārpējo attiecību dēļ neviens neko nemaina. Pirmā kursa studentus reāli spīdzina, izvirzot tādas prasības, lai students netiktu pielaists pie eksāMena un par maksu ņemtu atkārtotu kursu histoloģijā. Histoloģija sākas 1. Kursa 2. Semestrī un ilgst 4 mēnešus. Programma ir sastādīta tādā veidā, ka studentam nedēļas laikā patstāvīgi ir jāapgūst tēma, jāsagatavo konspekts un zīmējumi. Apjoms katru nedēļu ir apmēram 30-40
lpp. Apmērā, bet tikai un vienīgi no j. Markova grāmatas. Citu autoru histoloģijas grāmātās nav pat puse no tā materiāla, kas tiek no mums prasīts, jo Markovam klāt ir daudz fizioloģijas un bioķīmijas. Grāmata ir drausmīgi sarežģīta, pielikumā pielikšu fragmentus, lai varētu saprast par ko iet runa. Nodarbības sākumā students uzreiz raksta kontroldarbu un zīmē zīmējumu. Materiāls ir jāzina ļoti sīki, ja kaut ko nezini, vai kaut kas ir nepietiekami sīki uzzīmēts darbi tiek neieskaiti. Tādā veidā visam kursam (apm 100
cilvēki) ir parādi, un ar parādiem nevar tikt pie ieskaitēm. Grāmata ir tik sarežģīti uzrakstīta, ka pirmā kursa students to lasot nevar saprast pat pusi no materiāla. Konsultāciju laikā paspēj pieņemt tikai pāris studentu līdz ar to lu parādnieku histoloģijā kļūst ārvien vairāk. Nu ja 90 cilvēkiem no 100 ir neieskaitīti darbi, vai tad tad neliecina par to, ka problēma nav studentos, bet gan pasnieddzējos un programmā. 2. Semestrā pirmajā kursā studenti pat iekšējo orgānu anatomiju vēl nav apguvUši, tomēr no no viņiem jau prasa visus fizioloģijas un bioķīmijas procesus gremošanas un elpošanas sistēmās. To taču nav iespējams patstāvīgi apgūt tik īsā laikā. Pirmajā kursā liek iemācīties no galvas praktiski visu, kas ir j. Markova grāmatā, kura noteikti vēl neatbilst studentu zināšanu līmenim. Students nevar saprast pusi no tā, kas tur ir rakstīts, taču prasības ir zināt bez maz katru vārdu no galvas! Izskatās tā, ka to visu dara speciāli, lai studenti maksātu naudu par atkārtotiem kursiem. Šogad situācija ir vēl drausmīgāka, jo divām grupām histoloģiju vada profesors, kurš absolūti nav kompetents kā histoloģijas pasniedzējs. Materiāls vispār netiek skaidrots, viss paliek uz pašu studentu. Grupas raksta sūdzības prasot nomainīt pasniedzēju, tomēr no universitātes puses nav nekādas reakcijas. Pie pirmās ieskaites šogad tika pielaisti 4 studenti no 100, un tas nav tāpēc, ka viņiem ir vājš zināšanas līmenis, prasības no pasnedzēju puses atbilst vismaz 3. Kursa līmenim. Studiju kursa aprakstā tiek mīnēts, ka vēlamais laiks patstāvīgam darbam histoloģijā ir apmēram 5 stundas nedēļā. Tas skan smieklīgi. Mēs sēžam ar šo grāmatu un cenšamies saprast, kas tur ir rakstīts vismaz 5 stundas dienā un tāpat ir
neieskaitīts. Pilnīgi skaidrs, ka prasības ir neatbilstošas. Ļoti maz laika veltīts preparātiem, kas ir galvenais histoloģijā. Visu laiku jāmācas teorija par bioķīmiskiem un fizioloģiskiem procesiem. Kolokvijos mums dod kaut kādas shēmas, kuras nekad netika izskaidrotas. Arī pielikumā pielikšu. Kā var uzreiz saprast kas tur ir attēlots, prasības ir lai kolokvijā students uzreiz atpazīst un uzraksta sastāvdaļas. Tās shēmas izskatās drausmīgi, nav krāsainas. Ja neesi sagatavots, tad nevar zināt, kas tur ir. Bet tās shēmas mums nebija iedotas un nav nekur ieliktas, lai mēs varētu tās sagatavot! Varbūt visi būtu ar mieru, ja tādas prasības būtu izvirzītas 3. Kursā pēc citu priekšmetu apguves. Bet kāpēc tas viss ir jāzin 1. Kursā. Nav skaidrs no kurienes ir tādi noteikumi, bet ja jūs izvirzāt tādus, tad vadiet mums lekcijas kaut vai katru dienu, lai tas materiāls vismaz tiktu izskaidrots un students saprastu, ko vispār no viņa prasa. Vai arī pagariniet kursa ilgumu, vai nu dodiet studentam citus mācību materiālus, nevis vienu grāmatu, kur ir nepārtraukti saīsinājumi, bioķīmijas procesi un padZiļināta citoloģija. Ir taču citas brīnišķīgas grāmatas histoloģijā, kur ir viss tas, kas attiecas uz histoloģijas priekšmetu, taču mums tās lasīt neļauj, jo tās ir novecojušas un tur viss ur nepareizi. Piemēram ja pilnībā tiek apgūts ainas dalmanes grāmatas materiāls, tas nav pietiekami pat 4 baļļu vērtējamam. Krievu mācību literatūra arī neatbilst. Nekas neatbilst, izņemot vienu grāmatu. Sakarā ar to, visiem pirmā kursa studentiem ir liels stress. Visi mācās un cenšas, bet šāda programma un prasības pilnīgi nogalina mūsu nervu sistēmu, daudzi nevar iztūrēt šādu spriedzi. Daži pamet, dažiem sākas psihiski traucējumi, dažiem arī veicas un dabū ieskaiti. Katru gadu tiek rakstītas sūdzības, taču nekas nemainās. Visiem ir vienalga! Pārkārtot parādus arī nav nemaz tik viegli. Konsultāciju laikā pasniedzēji nepaspēj pieņemt pat pusi no parādniekiem, un studentam vienkārši nav iespējas kaut ko izlabot. Konsultāciju laiki dažreiz tiek ielikti vēlos vakaros, piemēram piektdienās plkst 22: 00! Ir pilnīgi skaidrs, ka students 1. Kursā nav spējīgs patsāvīgi apgūt tik daudz materiāla, visi piekrīt ka katedrā ir bardaks, bet nekādu rīcību nav. Visi sēž savās vietās un pārliek atbildību cits uz cita. Pielikumā arī grupas kontroldarba atzīmes.

To

Pievienot komentāru

Pozitīva Neitrāla Negatīva
Lejupielādēt failus

Sīkdatnes mūsu tīmekļa vietnē tiek izmantotas, lai darbu tajā padarītu draudzīgāku un efektīvāku lietotājiem. Lai nodrošinātu visu vietnes funkciju darbību, lūdzu noklikšķiniet uz „Pieņemt Sīkdatnes”. Plašākai informācijai iepazīstaties ar mūsu Sīkdatņu lietošanas noteikumiem un ar mūsu Personas datu apstrādes noteikumiem.

Pieņemt Sīkdatnes