www.sudzibas.lv Circle K Nesaprotama komunikācija

Circle K - Nesaprotama komunikācija

Sūdzības būtība:
Ar šo vēlos iesniegt sūdzību par pārdevēju rīcību tirdzniecības vietā CIRCLE.K, kas atrodas pie Sarkandaugavas, blakus Rīgas psihoneiroloģiskajai slimnīcai, 2025. gada 29. jūnijā laika posmā no plkst. 1
6:50 līdz 7:15.

Tajā laikā starp vienu vīrieti (klientu) un divām pārdevējām izcēlās konflikts, kura laikā:

1. Klients izteica kritiku un pretenzijas par apkalpošanas kvalitāti, tostarp atsaucoties uz iepriekšējiem gadījumiem.

2. Viena vai abas pārdevējas sāka sarunu ar klientu krievu valodā, lai gan klients runāja latviski, izraisot jautājumu par apkalpojošā personāla pienākumu izmantot valsts valodu.

3. Viena no pārdevējām mutiski paziņoja, ka turpmāk atsakās apkalpot šo klientu, faktiski radot draudus par diskriminējošu attieksmi.

Uzskatu, ka šāda rīcība nav pieļaujama ne no profesionālās ētikas, ne juridiskā aspekta, jo:

---

Pamatojums:

1. Valsts valodas lietošana apkalpošanā:
Saskaņā ar Valsts valodas likuma 2. pantu, valsts valoda Latvijas Republikā ir latviešu valoda.
Savukārt Valsts valodas likuma 6. pants nosaka, ka:

> "Valsts valodā veic valsts pārvaldi, sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu un citus pienākumus, kas izriet no valsts funkcijām."

Tirdzniecība un pakalpojumu sniegšana ir sabiedrisks pakalpojums, un apkalpojošajam personālam ir jālieto valsts valoda. Citas valodas var lietot pēc klienta pieprasījuma, bet ne kā norma. Saruna svešvalodā pret klienta gribu, īpaši, ja tā ir dominējošā, pārkāpj šo principu.

2. Tiesības saņemt pakalpojumu:
Saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 4. pantu, patērētājam ir tiesības uz:

vienlīdzīgu un taisnīgu attieksmi,

apkalpošanu bez diskriminācijas,

kā arī tiesības iesniegt sūdzības un saņemt atbildes.

Apkalpošanas atteikšana, kas balstīta uz izteiktu kritiku vai nesaskaņām, nav tiesiski pamatota, ja klients neapdraud pārdevēja drošību vai nerīkojas agresīvi.

3. Aizliegums atteikt apkalpošanu bez pamata:
Saskaņā ar Civillikumu un Komercdarbības likumu, uzņēmumam, kas veic sabiedrisko tirdzniecību vai pakalpojumu sniegšanu, nav tiesību bez objektīva iemesla atteikt apkalpot klientu. Šāds atteikums var būt diskriminējošs un pārkāpj patērētāja tiesības.

---

Lūgums:
Pamatojoties uz iepriekš minēto, lūdzu:

1. Izvērtēt CIRCLE K pārdevēju rīcību konkrētajā gadījumā.

2. Pārbaudīt, vai tirdzniecības vietā tiek ievēroti Valsts valodas likuma noteikumi.

3. Sniegt skaidrojumu, vai pārdevējam ir tiesības atteikt apkalpot klientu, kas izsaka pretenzijas vai pieprasa apkalpošanu latviešu valodā.

4. Ja tiek konstatēti pārkāpumi, lūdzu veikt attiecīgus pasākumus (piemēram, izteikt brīdinājumu vai piemērot administratīvu sodu).

29.06.2025

Uzņēmums saņēma paziņojumu par šo sūdzību

Pievienot komentāru

Pozitīva Neitrāla Negatīva
Lejupielādēt failus

Sīkdatnes mūsu tīmekļa vietnē tiek izmantotas, lai darbu tajā padarītu draudzīgāku un efektīvāku lietotājiem. Lai nodrošinātu visu vietnes funkciju darbību, lūdzu noklikšķiniet uz „Pieņemt Sīkdatnes”. Plašākai informācijai iepazīstaties ar mūsu Sīkdatņu lietošanas noteikumiem un ar mūsu Personas datu apstrādes noteikumiem.

Pieņemt Sīkdatnes