LV RU
www.sudzibas.lv Jelgavas pilsētas slimnīca Neprofesionāla personāla un ārstu attieksme

Jelgavas Pilsētas Slimnīca - Neprofesionāla personāla un ārstu attieksme

Ierodoties Jelgavas pilsētas slimnīcā 03. Februāra š. Ģ. Ar nosūtījumu no ģimenes ārsta ar stiprām sāpēm mugurā un kājā, kā arī ar daļēju nejūtīgumu kājas rajonā, mani uzsāka apkalpot ļoti neapmierināts darbinieks pieņemšanā. Galvenās šīs darbinieces neapmierinātība bija, ka es ierados slimnīcā ar 3. Grupas invaliditāti. Pirmkārt, tas nav ētiski un profesionāli lemt kurš pacients drīkst un kurš nedrīkst ierasties slimnīcā pēc medicīniskās palīdzības.
Attiecīgi likumā noteiktais 2. Pants 2. Apakšpunkts “nodrošinot pacienta tiesības, aizliegta atšķirīga attieksme atkarībā no personas rases, etniskās izcelsmes, ādas krāsas, dzimuma, vecuma, invaliditātes, Veselības stāvokļa, reliģiskās, politiskās vai citas pārliecības, nacionālās vai sociālās izcelsmes, mantiskā vai ģimenes stāvokļa vai citiem apstākļiem. Atšķirīga attieksme ietver personas tiešu vai netiešu diskrimināciju, personas aizskaršanu vai norādījumu to diskriminēt. ”, nosaka to, ka personālam nav tiesību aizskart pacientu par jebkuru no augstāk minētajām atšķirībām.
Mani apskatīja divi ārsti Dr. Zborovska un Dr. Ārmane. Neviens no šiem ārstiem apskates laikā neizrādīja profesionālo attieksmi kā ārsts pret pacientu. Dr. Zborovskai tika uzdots konkrēts jautājums: “kādēļ ir stipras sāpes muguras daļā, pārejoši uz sēžam daļu un uz kāju, kura vēl pietam ir palikusi daļēji nejūtīga? ” diemžēl, uz šādu konkrētu gan jautājumu gan iemeslu slimnīcas apmeklēšanai ārsts atbild nosacīti, ka nezinot, varbūt ir problēma ar nervu saknītēm, bet pārbaudīt viņi netaisās, tāpēc es tieku nosūtīta tikai uz vienu izmeklēšanu – ct jostu skriemeļiem. Veicot pārbaudi, atbilde arī turpmāk netiek sniegta par iespējamo sāpju cēloni. Sekojoši, mani aprauga neirologs Dr. Ārmane, kura īpaši neieklausās, ka norādu uz to, ka sēžam daļā ir manāmi sataustāms muskuļu sabiezējums no kura izriet sāpes. Ārsts vēlējās izrakstīt neirontīnu, bet sadzirdot, ka es jau šādas zāles lietoju gada garumā, mainīja savu attieksmi un kļuva neapmierināta uzzinot par jau esošām Veselības problēmām. Turpmāk nekādi izmeklējumi jeb citi risinājumi netika sniegti, ārsts teica iegādāties dolmen un doties mājās.
Turpretim likumā ir konkrēts termins: “5) Veselības aprūpes pakalpojums — pakalpojums, kuru Veselības aprūpes ietvaros pacientam sniedz ārstniecības persona noteikta ārstniecības mērķa sasniegšanai. ” kurš attiecīgi paredz, ka pacientam ir jāsniedz medicīniskā palīdzība, līdz brīdim, kad tieša diagnoze ir uzlikta, nevis pacients tiek atstāts novārtā neveicot pilnvērtīgu diagnostiku un palaists mājās ar bezrecepšu zāļu ieteikumu, kas paredzēti ikdienas sāpju remdēšanai.
Kā arī 37. Pants. (1) apakšpunkts paredz - ārsts ir ārstniecības persona, kura ieguvusi izglītību, kas atbilst likumā "par reglamentētajām profesijām un profesionālās kvalifikācijas atzīšanu" noteiktajām prasībām, un kura ar zinātniski pamatotu medicīnisko darbību tieši vai netieši iedarbojas uz cilvēku un savas profesionālās darbības ietvaros:
1) veic slimību profilaksi, diagnostiku, ārstēšanu un pacientu medicīnisko rehabilitāciju;
2) novērtē slimības un to izraisītos funkcionēšanas ierobežojumus ķermeņa, aktivitātes un dalības līmenī;
3) pēta slimības izcelsmi un profilakses iespējas.

Likums arī paredz palīdzības sniegšanu. 46. Pants. Ārstniecības personas pienākums ir sniegt pirmo un neatliekamo medicīnisko palīdzību, kas šajā situācijā netika izpildīts. Turklāt arī zemāk esošajā pantā tiek atrunāts ārstniecības iestādes pienākumi: 54. Pants. (2) ārstniecības iestādes var būt ambulatoras, kur pacientiem, ja nav nepieciešama ievietošana stacionārā, nodrošina ārstniecības pakalpojumus, un stacionāras, kur pacientiem, kas visu diennakti atrodas pastāvīgā ārstniecības personu aprūpē, sniedz neatliekamo medicīnisko palīdzību, nosaka diagnozi un nodrošina ārstniecības pakalpojumus līdz noteiktas ārstniecības pakāpes sasniegšanai. Šie pienākumi tika daļēji izpildīti ar diskriminējošu attieksmi no personāla. Vēlos vērsties ar sūdzību par neprofesionālu attieksmi pret mani kā pret pacientu, kā arī savu tiešo pienākumu neizpildi.

04.02.2021

Uzņēmums saņēma paziņojumu par šo sūdzību

I

Pievienot komentāru

Pozitīva Neitrāla Negatīva
Lejupielādēt failus

Sīkdatnes mūsu tīmekļa vietnē tiek izmantotas, lai darbu tajā padarītu draudzīgāku un efektīvāku lietotājiem. Lai nodrošinātu visu vietnes funkciju darbību, lūdzu noklikšķiniet uz „Pieņemt Sīkdatnes”. Plašākai informācijai iepazīstaties ar mūsu Sīkdatņu lietošanas noteikumiem un ar mūsu Personas datu apstrādes noteikumiem.

Pieņemt Sīkdatnes