Iepājas baptistu nācaretes draudze - Liekulība, kas pārsteidz !

Man ir žēl, ka par draudzi nākas rakstīt sūdzību ar šādu nosaukumu, bet klusējot nekas nemainīsies, un arvien jauni ļaudis tiks pievilti dažu cilvēku rīcības dēļ. Es zinu, ka raksts ir pagarš, tomēr daudz vieglāk ir to izlasīt, nekā nezināt un piedzīvot pašam. Kad tu pirmo reizi ienāc Nācaretes draudzē, tad par draudzi un mācītāju Egilu Ķeiri tev paliek ļoti pozitīvs pirmais iespaids. Apmeklējot dievkalpojumus, skatoties uz cilvēkiem, kas sludina un kalpo tu ieraugi tikai skaisto pusi. Taču labais iespaids saglabājas līdz brīdim, kad nonāc viņiem tuvāk, un sāc saskatīt viņu rīcības patiesos cēloņus un sekas. Ir cilvēki ar divām sejām, viena, ar ko staigāt baznīcā un otra, ar ko dzīvot savu dzīvi, nedomājot par nekādām kristīgām vērtībām, bet gan par savām vēlmēm un iegribām. Patiesā lietas būtība tev atklājas tikai pēc ilgāka laika, un izjust to uz savas ādas nebūt nav tas patīkamākais veids kā par to uzzināt. Tāpēc izmantošu iespēju līdzdalīt jums savu pieredzi no laika, kad biju Nācaretes draudzē. Šis raksts būs par šīm divām sejām, kā pirmā seja pārtop otrajā. Pirmais iespaids par draudzi, tās mācītāju Egilu Ķeiri un draudzes locekļiem ir ļoti pozitīvs. Mācītājs un vēl kādi citi cilvēki izrāda lielu prieku par to, ka tu atnāci uz draudzi, izrāda interesi par tevi, liek tev justies gaidītai/am, dara visu, lai ar tevi iedraudzētos. Tev izveidojas priekšstats, ka šī ir brīnišķīga draudze ar brīnišķīgu mācītāju un cilvēkiem. Tāpēc, ka tev pievērš uzmanību un liek justies nozīmīgai/am. Klausoties mācītāja sludinātajā vārdā, viņš tevi pamazām pārliecina, ka tas pēc kā tu līdz šim esi dzīvojis ir nepareizs, tādēļ, ka tā dzīvo pasaule nevis Dievs, ka tev tas ir jāatmet, jo tieši tas ir iemesls tavām līdzšinējām neveiksmēm. Mācītājs tevi pārliecina, ka ja dzīvosi kā tevi māca, tev dzīvē veiksies, būsi laimīgs, un tavas lielākās problēmas ar to būs atrisinātas. Šādi tev viņš kļūst par absolūtu līderi un autoritāti, jo viņš zina tos pareizos Dieva ceļus, pa kuriem ir jāstaigā. Ļaudīm viņš sludina daudzas skaistas kristīgas vērtības – paļaušanos uz Dievu, godīgumu un patiesumu attiecībās ar cilvēkiem. Māca nemeklēt kompromisus starp attiecībām ar Dievu un grēcīgām pasaules kārībām, bet labāk veltīt visu sevi Dievam, lai dzīve iegūtu patiesu jēgu un mūžībā (Debesīs) tu saņemtu Dieva atalgojumu par to, ka cīnījies Dieva pusē. Ienākot draudzē kā jaunam kristietim un mācoties šīs brīnišķīgās lietas ir neiespējami iedomāties, ka mācītāja runātie vārdi var nesakrist ar viņa darbiem. Kad esi kļuvis par draudzes locekli, ar laiku mācītāja un citu cilvēku interese par tevi sarūk. Interesi par tevi izrāda daudz retāk, jo savu viņi ir panākuši – tu kļuvi par draudzes locekli, un gan jau nekur nepazudīsi. Tagad nāk laiks, kad draudze cer atgūt tevī ieguldītās pūles un laiku. Tagad tev būs kaut kas jādara draudzes labā. Lai panāktu vēlamo rezultātu, mācītājs jebkurā brīdī pratīs būt tāds, kādam viņam ir jābūt mērķa sasniegšanai. Viņš lieliski zinās ko un kā pateikt, lai tu, pats nemanot, sāktu domāt kā vēlas viņš. Viņš zinās kad būt milzīgi laipns pret tevi, kad tev pateikt kādus labus vārdus, uzslavēt, kad likt tev justies vainīgam Dieva priekšā, kad izdarīt spiedienu uz tevi, kad veltīt tev dusmu pilnus skatienus un skarbu balss toni, ja tas ir nepieciešams utt. Pienākuma saistības, vainas apziņa un pat bailes - šie visi ir viņa instrumenti tavas rīcības vadīšanai. Lai saglabātu tavu interesi par draudzi, noskaidros kā tev ir ar veselību, attiecībām ģimenē, finansēm utt.? Jo šīs lietas ir tās, kurās tev piedāvās risinājumu, ja kaut kas nav kārtībā. Vēlāk tu iespējams dzirdi mācītāju sprediķī runājam par tām lietām, kas tieši tev bija aktuālas, viņš var teikt, ka Dievs viņu vada par to runāt. Mācītāja sprediķos bieži ir dzirdams, ka tas ko mācītājs saka ir patiesība, jo caur mācītāju runā Dievs. Un nepakļaušanās mācītājam savā veidā ir sacelšanās pret pašu Dievu. Tiek arī uzsvērts, ka tu nedrīksti analizēt mācītāja sacīto, tev viss ir jāpieņem tieši tā kā viņš saka, jo caur mācītāju tavā virzienā plūst Dievišķs risinājums jebkurai tavai problēmai. Egils Ķeiris draudzē praktiski ir vienīgais mācītājs, un sludinātājs tāpēc pilna vara pār draudzi ir tieši viņa rokās. Visi cilvēki, kas kādu reizi aiziet uz dievkalpojumu citā draudzē, tiek norāti. “Nav ko vazāties apkārt pa draudzēm !” “Uzmanieties no cilvēkiem, kas staigā apkārt pa draudzēm !” Tad tu apmeklē tikai Nācaretes draudzi, un nemaz nezini, ka par tām pašām lietām, ko Nācaretē māca, citās draudzēs var mācīt pavisam citādāk. Tu nevari salīdzināt dzirdēto informāciju un pats izvērtēt dažādos Bībeles skaidrojumus. Tu vari tikai piekrist visam mācītāja sacītajam, neanalizējot to. Daudz laika tiek veltīts arī lai mācītu par naudu, kā atbrīvoties no parādiem un iegūt finansiālu svētību. Māca, ka naudu var iesēt, liekot to aploksnēs ar uzrakstu “Svētā Sēkla” un ziedojot to Dievam (draudzei), un tad sējējam pārdabiskā veidā Dievs izaudzēs naudas ražu 30, 60 vai 100 reižu lielāku par iesēto. Protams jādod Dievam (baznīcai) arī desmitā tiesa, tas ir pats pamats. Māca arī par pirmatņiem. Pirmatnis ir tava pirmā alga, kad tu sāc strādāt jaunā darbā, vai pirmā peļņa, no jauna biznesa, kuru tu uzsāc utt. Pirmatnis tev ir jādod Dievam (baznīcai), ja gribi lai tavs jaunais darbs vai bizness tev saglabājas. Šos visus ziedojumus Dievam pienes kolektes laikā, turot tos izstieptā rokā, kā simbolu, ka tas ir Dievam, un tad liekot tos ziedojumu traukos, kurus draudzes kārtībnieki padod cilvēkiem. Daudz laika tiek veltīts, lai runātu par šo tēmu, daudzi sprediķi ir bijuši tieši par “naudas upurēšanu Dievam”. Kā tieši tiek izlietota nauda, kas dota Dievam, Mācītājs Ķeiris nestāsta, tomēr pats ļoti bieži dodas apjomīgos ārzemju ceļojumos, un ir uzbūvējis sev skaistu privātmāju par spīti tam, ka viņam ir četri bērni un pats ģimenē praktiski ir vienīgais maizes pelnītājs. Mācītājs Ķeiris ir teicis, ja neziedo, tad varbūt nemaz nemīli Dievu vai, ja nepagodinat Dievu ar savu (finansiālu) upuri tad Dieva svētība ies jums garām, un piedzīvosiet neveiksmes vai pat Dieva lāstu. Ja esi devis finansiālu upuri Dievam (draudzei) bet cerēto svētību saņēmis neesi, tad tev atbild, ka tev nepietika ticības utt., tāpēc neko nesaņēmi. Problēma var būt tavā ticībā, garīgumā, tavās attiecībās ar Dievu, attiecībās ar draudzes locekļiem un vēl daudzi citi iemesli. Par ziedoto naudu tev apsola Dieva svētību, bet, ja to nesaņem, pats esi vainīgs. Ja tev kādā lietā paveicas, tad tev māca, ka tā nav tikai sagadīšanās, bet tas tādēļ, ka “devi upuri Dievam” un tev vajag liecināt citiem par to, ka desmitās tiesas došana un finanšu sēšana darbojas. Šādā brīdī (nezinošs) cilvēks var izjust vēlmi palielīties citiem par “saviem sasniegumiem garīgajā jomā”, parādīt citiem cik es esmu pareizs, kā dzīvoju pēc Dieva kārtības, kalpoju, dodu desmito tiesu un Dievs mani svētī. Jūtot šo saldo uzvaras garšu, ir viegli kļūt augstprātīgam, uzskatīt sevi gudrāku par tiem, kas desmito tiesu nemaksā un upuri nesēj (kaut gan varbūt viņi draudzē ir ilgāk un patiesībā zina vairāk nekā tu). Tavu godkāri var izmantot, lai panāktu, ka tu mudini citus paklausīt mācītājam, maksāt desmito, kalpot baznīcā utt. Un šajā brīdī tu nesaproti, ka patiesībā esi “aptīts ap pirkstu”. Draudzē māca arī kā kļūt brīvam no slimībām. Neskatoties uz visiem simptomiem, ir jātic, ka tu kā ticīgs cilvēks jau ESI (tagad) ar Jēzus Kristus brūcēm dziedināts. Visi slimības simptomi ir tikai velna radīta ilūzija, lai tevi izšaubītu no ticības. Atkal, ja nekļūsti vesels, vaina ir nevis mācībā bet tavā ticībā – tā nav pietiekami stipra. Žēl, ka šādi “ejot ticībā” jeb noliedzot savu slimību kā tādu var arī “aiziet pie Pētera”. Draudzē māca, ka katram ir jāuzņemas kāda draudzes kalpošana - pienākums, ko pildīt pārējo draudzes cilvēku labā. Šis pienākums ir saistīts ar to, kas tev pašam padodas. Ja esi mūziķis, tad darbojies slavēšanā, ja saproties ar bērniem, tad strādā svētdienas skolā utt. Tik tālu viss šķiet pareizi, tomēr problēmas sākas tad, kad tev tiek pateikts, ka tavai kalpošanai draudzē ir jābūt tavai absolūtai prioritātei. Tu nedrīksti neko nolikt augstāk par kalpošanu, ne savu brīvo laiku, ne draugus, ne darbu un pat ne ģimeni vai bērnus. Kamēr tu paklausīgi kalpo un pretī nerunā pret tevi izturas labi. Bet kad tu centies atsacīties kalpot, cenšas ar tevi manipulēt, izdarīt spiedienu lai tu tomēr kalpotu. Liek tev justies vainīgam, saka, ka atsacīdamies kalpot tu grēko, ka sātans ir tas, kas tev neļauj kalpot. Tev var sacīt, ka ja tu kaut ko noliec augstāku par Dievu, tad tu to zaudēsi. Dažreiz spiediena izdarīšana un biedēšana var aiziet arī ļoti, ļoti tālu. Nācaretes draudzē ir arī kādi cilvēki, (mācītāja palīgi) kas vienmēr (pat šķietami pārmērīgi) atbalsta mācītāju Egilu Ķeiri. Var gadīties, ka viņi caur mācītāju cer saņem kādu materiālu labumu. Starp viņiem būs tādi, kuri mudinās cilvēkus kļūt par Nācaretes draudzes locekļiem, paskubinās uz paklausību mācītājam Egilam Ķeirim, naudas ziedošanu, utt. Vieni no tiem ir kāda ģimene, kas Nācaretes draudzē ir no paša sākuma, nav svarīgi tieši kuri tie ir, bet svarīgi ir tas, ka viņi darbojas savā ģimenes biznesā, tomēr viņu bizness ir ļoti atkarīgs no mācītāja Egila Ķeira, jo telpas, kurās viņi veic savu saimniecisko darbību pieder Nācaretes draudzei. Telpu remontā laika gaitā viņi ir ieguldījuši ļoti lielu naudu, kaut gan viņi ir tikai to īrnieki. Lai viņu bizness, pastāvētu šo telpu īres līgums viņiem ir ārkārtīgi svarīgs. Mācītājs Ķeiris to ļoti labi apzinās. Abi šie cilvēki, vīrs un sieva, būs gatavi uz jebko, lai saglabātu labas attiecības ar mācītāju – ļoti aktīvi darbosies draudzē, izteiks publisku atbalstu mācītājam jebkurā situācijā, aicinās arī citus atbalstīt mācītāju. Nesaku, ka viņi ir slikti cilvēki, bet viņi ir spiesti rīkoties visādi. Tā kā viņiem ir pašiem savs bizness, daudziem draudzes locekļiem viņi kļūst par darba devējiem. Tādējādi mācītājs iegūst papildu varu ne tikai pār šo ģimeni, bet arī pār visiem, draudzes locekļiem kas pie šīs ģimenes strādā. Mācītājs izmanto cilvēku vēlmi strādāt, lai viņus vadītu pēc savām interesēm, panāktu, ka viņi dara dažādus darbus draudzē un ne tikai to.. Ja tev ar viņu ir kādas domstarpības tad var gadīties arī, ka viņam patiks izrādīt savu varu pār tevi, tikai lai parādītu kurš ir boss. Neviens cilvēks, kas ir bijis Nācaretes draudzes loceklis, strādājis konkrētajā uzņēmumā, nav palicis savā darba vietā ja ir izstājies no Nācaretes draudzes. Draudzē var būt vairāki uzņēmēji. Daļa no šiem uzņēmējiem kalpo arī kā draudzes vadītāji. Kāds ir viņu uzskats par to, ko nozīmē vadīt ? “Vadīt nozīmē izmantot savu ietekmi.” Ja esi tikai draudzes loceklis, tad viņu ietekme pār tevi pamatā ir caur pamācīšanu un pamudināšanu. Bet ja tu pie viņiem arī strādā, tad viņi uzskatīs, ka viņi var izmantot arī darba devēja ietekmi pār tevi, lai tu darītu kas vajadzīgs. Ja vēlies saglabāt labas attiecības ar darba devēju, būs katru svētdienu jāiet uz baznīcu un, ja tev liks, tad arī “mazliet” tur jāpakalpo. Bet tas vēl nav viss. Ir arī tādi gadījumi, kad darba devējs, kas draudzē ir vadītājs, saviem darbiniekiem norāda cik lielas naudas summas no algas ir jādod kā “Svētā sēkla”, kā “Pirmatnis”, kā desmitā tiesa. Ja neievēro šos norādījumus, pats vari saprast kas notiek ar tavu darba vietu. Bet darbs un nauda nav vienīgais, caur ko tevi var pakļaut. Ja gadās, ka tavs dzīves draugs/draudzene apmeklē draudzi un tic visam mācītāja sacītajam, tad arī tu būsi spiests viņam pakļauties. Ja tava sieva/vīrs gribēs dot desmito tiesu, jo ticēs, ka tā var iegūt Dieva svētību, tev var nākties to darīt, ja negribi konfliktu ģimenē. Un nauda nebūt nav tas lielākais, ko tev var nākties atdot, vēl ir arī tavs laiks utt. Mācītājam spuroties pretī nevarēsi, cilvēkus, kas viņam uzticas viņš spēs pārliecināt par jebko. Pēc kādām tavām domstarpībām ar mācītāju var gadīties, ka tavs dzīves draugs šajā lietā tevi neatbalstīs, viņa/viņš lūgs Dievu, lai tu atgrieztos no “sava lepnuma” un no tām pārējām sliktām lietām, ko it kā velns tev ir piemetis utt. Interesanti, ka ārpus dievkalpojuma tiek noturētas papildu apmācības, kas notiek vīriešiem un sievietēm atsevišķi. Tātad tu nevarēsi dzirdēt kas tiek mācīts tavai sievai/vīram un uz kādām domām viņš/viņa tiek vedināta. Ja izstāsies no draudzes, bet tavs dzīves draugs paliks, pats saproti, kas notiks ar ģimeni… Un pēc tam vēl mācītājs varēs tavas neveiksmes ģimenes dzīvē izmantot par biedinājumu citiem. Varēs teikt “Re, aizgāja no draudzes, un skat’ kas notiek !” Ja tu mācītājam pasaki, ka kādas lietas no draudzē notiekošā tev nav pieņemamas, vai, ja izteiksi viedokli, kas kritizē mācītāju, ka mācītājs ir rīkojies netaisni pret tevi vai kādu citu, savu kļūdu mācītājs neatzīs, bet centīsies tevi “nolikt pie vietas”. Viņš atradīs kādu lietu par ko kritizēt tevi un sāks par to plaši runāt it kā patiesā problēma būtu tevī. Savas oratora spējas viņš ir perfekti noslīpējis un pēc neilga laika tu būsi pataisīts par “pašu lielāko grēcinieku draudzē”. Var gadīties, ka tas notiek, citiem klāt esot, un pēc tam tu esi dziļi aizvainots, jo uzskati, ka nebiji to pelnījis. Tieši aizvainojumu un dusmas, ko izjūti, kad apzinies, ka tevi piekrāpa vai nepelnīti apvainoja, var izmantot, lai tevi provocētu un pārējos draudzes locekļus nostatītu pret tevi. “Skat ! Viņš ir dusmīgs un viņā trūkst dievišķa prieka, laikam tas tādēļ, ka viņš ir padevies grēkam.” Ja pēc tā visa tu nolem izstāties no draudzes, mācītājs Ķeiris pārējiem pasaka, ka viņš tikai centās tevi pamācīt, bet tev nepatīk, ka tevi pamāca. Tāpēc tev sirdī ir rūgtums pret mācītāju un tu dēļ sava lepnuma un stūrgalvības esi aizgājis no draudzes. Lai citi draudzes locekļi neuzzinātu tavu viedokli par šo situāciju, mācītājs Ķeiris, draudzes priekšā, par tevi runās ļoti negatīvas lietas. Citiem viņš liks saprast, ka ar tevi nevajadzētu kontaktēties. Tas pats var notikt, ja tu vēlies pāriet uz kādu citu draudzi kā iemeslu atklājot, ka, pēc tavām domām, tur lietas notiek pareizāk nekā Nācaretes draudzē. No Nācaretes draudzes tiksi izslēgts ar negodu un pārējiem draudzes locekļiem liks saprast, ka tava izvēle ir nepareiza, ka viņiem nevajadzētu ar tevi kontaktēties, jo tu vairs neesi viņu brālis/māsa Kristū. Un nav svarīgi, cik daudzus gadus tu biji Nācaretes draudzes loceklis, un cik daudz tu draudzes labā esi pašaizliedzīgi strādājis kalpošanā. Ja tu vēlies izstāties no draudzes, tevi pasniegs kā slikto, ar ko nedrīkst kontaktēties vai pat kā dēmonu apsēstu cilvēku, kuru šie dēmoni ir aizvilkuši prom no draudzes. Man vēl ar vien ir skaidri palicis atmiņā mācītāja Egila Ķeira teiktais: "Ja tu tagad aiziesi no draudzes, tad tu nolīdzināsi visu labo, ko tu esi darījis !" Sākumā gribas cīnīties, pierādīt savu taisnību, kāpēc patiesībā daru to, ko daru. Bet cik ilgi var cīnīties ? Vēlāk, pēc visām piedzīvotām nejaucībām ko vērš pret tevi, tu vienkārši padodies. Ja gribi pāriet uz kādu citu draudzi ar mieru, bez kašķa, tas dažkārt ir iespējams, ja to dari tādēļ, ka pārcelies uz kādu citu pilsētu, un gribi kļūt par draudzes locekli kādā no turienes draudzēm. Tad tevi uz jauno draudzi var pārcelt ar draudzes(mācītāja) svētību. Bet arī tad viena no lietām, ko mācītājs var prasīt, ir, lai tu draudzes priekšā apliecini, ka tev nav “nekāds rūgtums” pret Nācaretes draudzē valdošo kārtību.Nereti ir kādi cilvēki, kuri mācītāja vadības stila dēļ piedzīvo situācijas, kas atņem vēlēšanos apmeklēt baznīcu, ne šo ne kādu citu. Dēļ Nācaretes draudzē piedzīvotā viņi nospriež "Ja tāds ir Dievs, tad es Viņu negribu." Šādā situācijā mācītājs vienkārši pasaka, ka šie cilvēki ir atstājuši Kristu, ka viņi ir pametuši mūsu ticību. Tikai, protams, nepastāsta to, kādi apstākļi pie tā noveda. Ar to pietiek, lai pārējos nostatītu pret viņiem. Tieši mācītāja Ķeira manipulējošā daba, ko spilgti atklāj viņa rīcība, ir iemesls daudziem nevajadzīgiem konfliktiem, par kuriem mācītājs savu atbildību atzīt nevēlēsies, tā vietā piemeklēs konkrētai situācijai izdevīgus “teoloģiskus” principus, lai savu rīcību attaisnotu. Jebkuram cilvēkam ir tiesības, ka pret viņu izturas ar cieņu, tiesības izteikt savu viedokli, jūtas un vēlmes, tiesības pašam noteikt savas prioritātes, tiesības pateikt “nē”, nejūtoties par to vainīgam, tiesības uz atšķirīgiem uzskatiem. Kad ar tevi manipulē, manipulētājs cenšas tev šīs tiesības liegt, lai tevi varētu kontrolēt un izmantot. To piedzīvot ir ļoti nepatīkami. Tādā situācijā ir divas iespējas: paciest un klusējot pakļauties, kaut gan iekšēji tu jūti, ka tev nodara pāri, vai nostāties par savām tiesībām, riskējot sabojāt attiecības. Tie, kas izvēlas otro, no mācītāja Ķeira saņem “disciplinēšanu”. Šīs lietas Nācaretes draudzē zina visi, kas tur ir ilgāku laiku, bet atklāti par to nerunā. Ir vēl daudz kas, ko es varētu teikt, tomēr nezinu, vai par to visu tagad vajadzētu rakstīt. Jaunpienācējiem ieteiktu nepaļauties uz viņu radīto, pirmo iespaidu par draudzi. Arī baņķieri, prot atstāt jauku iespaidu, tomēr vai tiešām pirmais iespaids būs laba mēraukla, pēc kuras spriest par cilvēku ? Daži varētu mani nosodīt par to, ka mācītājam Ķeirim veltu tik skarbus vārdus, tomēr situācija ir nopietna, un ir nepieciešams kaut ko darīt, cilvēki tiek briesmīgi sāpināti, ar pielietotajiem “cilvēku menedžmenta paņēmieniem”. Tomēr jāsaka arī, ka Nācaretes draudzē pilnīgi viss nav tikai slikts, ir arī kādas labas lietas. Nepārprotiet mūs !

G

Pievienot komentāru

Pozitīva Neitrāla Negatīva
Lejupielādēt failus

Sīkdatnes mūsu tīmekļa vietnē tiek izmantotas, lai darbu tajā padarītu draudzīgāku un efektīvāku lietotājiem. Lai nodrošinātu visu vietnes funkciju darbību, lūdzu noklikšķiniet uz „Pieņemt Sīkdatnes”. Plašākai informācijai iepazīstaties ar mūsu Sīkdatņu lietošanas noteikumiem un ar mūsu Personas datu apstrādes noteikumiem.

Pieņemt Sīkdatnes