LV RU
www.sudzibas.lv Talsu namsaimnieks Attieksme pret klientiem, nicinoša un izsmejoša

Talsu namsaimnieks - Attieksme pret klientiem, nicinoša un izsmejoša

Labdien!

Jūlija beigās saņēmu informāciju no savas mammas ka dzīvoklī no notekcaurules plūst ūdens, tieši uz viņas logu un ūdens straumēm plūst dzīvoklī. Zvanījusi esot uz Talsu namsaimnieku, esot piefiksēts, bet ūdens jau nedēļu pludina dzīvokli un pasūtīta ūdens rene.Mammai ir jau gados un grūti savākt uz ceļiem Virtuvē ūdeni, kas var apludināt arī kaimiņus.
Nolēmu pazvanīt uz Namsaimieku lai noskaidrotu, vai vismaz nav iespējas novērst ūdens plūsmu dzīvoklī, kamēr gaida jauno notekas cauruli. Pazvanot man saka ka neko nevar darīt jāgaida..diemžēl pērkona negaisi ir bieži un māte ir izmisumā, viss noplūdis! Ja gribu rakstīt sūdzību lai rakstu uz e- pastu. Uzrakstīju uz e- pastu ar domu, ka tomēr kaut kur būs risinājums un vai tiešām vienmēr jādodas uz BEZ TABU. Saņemu atbildi no darbinieces - ZEMĀK ATBILDE kas vienkāši šokēja mūsu ģimeni, sūtīt Māti uz aprūpes centru, to varot izlemt bērni...īrnieks pats ir vainīgs, laicīgi nav ziņojis..Pieminēt kādā Valstī mēs dzīvojam? Darbinieka attieksme ir drausmīga.. ( sk atbildi no namsaimnieka- Sigita Mazzariņa)

Labdien!
Iepazīstoties ar 2018.gada 30.jūlija sūdzas saturu, SIA "Talsu namsaimnieks" sniedz sekojošu atbildi:
2018.gada 16.jūlijā uzņēmuma elektroniskajā pieteikumu žurnālā reģistrēts pieteikums no adreses "Veģi" - 24, Abavas pagasts, par to, ka dzīvoklī iekļūst mitrums.
Tika dots darba uzdevums SIA “Talsu namsaimnieks” darbiniekam veikt apsekošanu, konstatēt situāciju, novērst problēmu, ja tas nepieciešams un ir iespējams nekavējoties, kā arī – izdarītu secinājumus un ieteikumus par situācijas risinājumiem/uzlabojumiem.

Apsekošanā tika konstatēts, ka problēmu rada novecojusi, korodējusi lietusūdens rene, kā arī - ķieģeļi, kas gadu gaitā kļuvuši poraini un starpķieģeļu šuvojums, kas klimatisko apstākļu ietekmē un gadiem neuzturētas lietusrenes dēļ, vairs neveic savas funkcijas. Tika veikti uzmērījumi un pasūtīts jauns renes posms, lai neveiktu lokāla rakstura remonta darbus, kas nav saimnieciski izdevīgi, bet nomainītu bojāto posmu. Vienlaicīgi tika ieplānots arī darbiem nepieciešamais pacēlājs, jo darbu veikšanas specifikas dēļ, darbus praktiski nav iespējams veikt citādi, kā ar pacēlāja palīdzību. Lietusrenes maiņas procesā tiks veikta arī šīfera plākšņu apsekošana un remonta darbi, ja tādi būs nepieciešami.
Vēršam uzmanību uz faktu, ka apraksts "pēkšņi sāka dzīvoklī tecēt ūdens" neatbildīs patiesībai, precīzāk būtu teikt, ka īrnieks laicīgi neziņoja par faktisko situāciju dzīvoklī.
Mājas "Veģi" ikgadējo vizuālo apsekošanu apsaimniekotājs veic katru gadu, sākot no 2016.gada (tātad - jau trešo gadu) katram mājas dzīvokļa īpašniekam/īrniekam pasta kastītē tiek nogādāts sekojošs komplekts: vizuālā apsekošanas akta aprakstošā daļa, apsaimniekotāja informācija par mājas bilances stāvokli un tiek piedāvāti mājai veicamie darbi, skatoties no apsaimniekotāja pozīcijām. Atgriezeniskā saite katru gadu tika saņemta tikai 2-3 īpašniekiem/īrniekiem, nevienam no tiem lietusūdens noteksistēmas maiņa nešķita nepieciešama.
Vienojoties ar Talsu novada pašvaldību, kas ir lielākās daļas dzīvokļu mājā "Veģi" īpašnieks, prakse, kas tiek izmantota - ņemt vērā īrnieku viedokli par darbiem un to prioritāti, kas veicami mājā, jo īrnieki ir tie, kuri mājā dzīvo (norādīšu, ka absolūti lielākais vairums no īrniekiem minētajā mājā dzīvo ilgstoši, īrnieku maiņa notikusi pēdējo 2 gadu laikā 4 dzīvokļos) un vislabāk izjūt/zina, kas ir vai nav nepieciešams veikt, kā arī - ir apsaimniekošanas maksājuma veicēji.
Ja īrnieki lemj par konkrētu darbu veikšanu, pašvaldība - kā īpašnieka - pilnvarotais pārstāvis veic saskaņojuma parakstu uz lēmuma par bilances līdzekļu tērēšanu.
Situācijās, kad veicamo darbu apmaksai bilancē nepietiek līdzekļu - kā tas bija ar dūmvadiem, kas bija kritiskā stāvoklī, pašvaldība nodrošināja nepieciešamo, trūkstošo finansējumu.
Lai viestu skaidrību jautājumā, ko iespējams, īpašnieki/īrnieki neizprot, gaidot, ka KĀDS viņu vietā izlems un izdarīs un nodrošinās finansējumu, sniegšu atbildi uz jautājumu: “Kas ir efektīva un kvalitatīva namu apsaimniekošana un pārvaldīšana”?

1. Pārvaldnieka pienākums ir nodrošināt mājas pārvaldīšanas un apsaimniekošanas procesu, saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem un īpašnieku pieņemtajiem lēmumiem.

2. Pārvaldīšana – tā ir lēmumu pieņemšana. Lēmumus, saskaņā ar Dzīvokļa īpašuma likumu, ir tiesīgi pieņemt TIKAI īpašnieki (ja vien īpašnieki nav pilnvarojuši pārvaldnieku pieņemt noteiktus lēmumus noteiktās robežās).

3. Apsaimniekošana – tā ir lēmumu izpilde.

Kā jau minēju, lēmums var pieņemt arī īrnieki (ar nosacījumu, ka pēc tam vai sapulces laikā tam piekrīt/nepiekrīt īpašnieka pārstāvis). Nav tā, ka tad, kad īrnieks ticis pie pašvaldībai piederoša dzīvokļa, var nodzīvot to nost, ne par ko nerūpēties, bet tad, kad kaut kas notiek, sist knipi un saukt Bez tabu (ar gādīgas mazmeitas palīdzību) - jo - man taču te nekas nepieder, lai rūpējas īpašnieks. Īrnieki nav svētās govis, īres likumā un īres līgumā ir noteikti arī īrnieku PIENĀKUMI, ne tikai tiesības. Taču sarunas laikā, kurā es (Operators) it kā izsaku aizskarošas piezīmes (lai gan norādīju, ka ne visus darbus iespējams novērst nekavējoties, kā tas ir gadījumā ar lietusrenes maiņu) un mēģinu norādīt, ka māja "Veģi' nav tikko nodota ekspluatācijā, kā arī - gadiem nav pienācīgi uzturēta, izrādās, izrādās, ka ņirgājos un esmu šausmīga. Iespējams, izklausīsies neticami, bet likumdošanā nav paredzēti izņēmumi ne īpašnieku, ne īrnieku pienākumu ievērošanā - ne vecums, ne slimības, ne mazas pensijas, ne pērkamo zāļu daudzums un visi citi iemesli, kas šādās reizēs tiek piesaukti, likumā nav noteikti kā izņēmums, respektīvi, ja īpašnieks/īrnieks ir gados vecs, vai ar mazu pensiju vai cits kas, tad uz viņu pienākumi neattiecas. Tas, ka nepārtraukti tiek gaidīts, ka par visu atbildēs KĀDS, man šķiet, nāk no sociālisma ziedu laikiem, taču, jau vairāk kā 27 gadus jau dzīvojam neatkarīgā valstī ar kapitālisma iekārtu.

Situācijā, ja Jūsu vecāmāte ir gados veca, slima un nespēj par sevi uz sadzīvi parūpēties, iespējams, ka jāapsver iespēja par kundzes pārmitināšanu vai nu uz sociālo māju vai pansiju vai iestādi, kur speciālisti spēs par viņu pienācīgi rūpēties. Šo funkciju ir tiesīgi pildīt arī bērni un/vai mazbērni.

Draudēšana no īrnieku puses ar bēdīgi slaveno Bez Tabu, kas salabo lietusūdens reni, pieslēdz mājām siltumu, samazina rēķinus un veic vēl veselu virkni labu darbu, veidojot par to "dzeltenus" sižetus (jo, jā, es tos skatos, un redzu un dzirdu, ka lielākajā vairumā gadījumu sižeti par namu apsaimniekošanu tiek veidoti tendenciozi (vislielākais "meistars" šajā jomā ir kungs, kura bilde e-pasta pielikumā), lai celtu reitingus, nevis runātu par problēmu kā tas žurnālistam pieklātos - noskaidrojot visu informāciju, kā arī - noskaidroto informāciju ievietojot sižetā, ir bieža parādība. Ja jums tas šķiet kā risinājums, varat izmantot arī tādu namu apsaimniekošanas formu.

Kr

Vairāk sūdzības par Talsu namsaimnieks

Komentāri (1)

Do Dontkillmyvibe 13.08.2018

Normāla atbilde.
Mazāk vajag draudēt un novelt atbildību uz citiem.
Varbūt kādam arī jāskrien grīdas slaucīt mammas vietā?

Pievienot komentāru

Pozitīva Neitrāla Negatīva
Lejupielādēt failus

Sīkdatnes mūsu tīmekļa vietnē tiek izmantotas, lai darbu tajā padarītu draudzīgāku un efektīvāku lietotājiem. Lai nodrošinātu visu vietnes funkciju darbību, lūdzu noklikšķiniet uz „Pieņemt Sīkdatnes”. Plašākai informācijai iepazīstaties ar mūsu Sīkdatņu lietošanas noteikumiem un ar mūsu Personas datu apstrādes noteikumiem.

Pieņemt Sīkdatnes