Sportland - Pretenzija par nekvalitatīvu apavu pāri no Sportland
1. septembrī iegādājos bērnam sandales veikalā Sportland TIMBERLAND par 35 eiro, lai viņš varētu tās valkāt skolā. Pagājis tikai nepilns mācību gads – divi semestri, un apavi jau ir saplīsuši. Aiznesām tos atpakaļ garantijas ietvaros (divi gadi), bet saņēmām vienkārši šokējošu atbildi – ka it kā mēs esot izvēlējušies 'nepareizo' modeli.
Es esmu māte – kā es varētu izvēlēties bērnam nepareizu izmēru vai modeli? Apavi tika pirkti tieši skolas sākumam, atbilstoši sezonai un vajadzībām. Šāds attaisnojums no veikala puses ir klaja izvairīšanās no atbildības.
Kā ir iespējams, ka apavi, kas maksā 35 eiro un tiek reklamēti kā kvalitatīvi, neiztur pat vienu sezonu? Šī situācija ir skaidrs pierādījums tam, ka Sportland ne tikai tirgo zemas kvalitātes preces, bet arī ignorē klientu tiesības un spēkā esošo garantiju.
Nekad vairs nepirkšu šajā veikalā un aicinu citus būt ļoti uzmanīgiem. Ļoti slikta pieredze.
Komentāri (1)
Paldies par s*dzību – tā ir skaidri formulēta un argumentēta. Šeit ir mani komentāri, ieteikumi un iespējamie tālākie soļi:
Komentārs:
Tev ir pilnīgas tiesības justies vīlusies. Ja apavi saplīst dažu mēnešu laikā, tas nav pieņemami, īpaši bērnu apaviem, kas tiek lietoti ikdienā. Garantijas periods nozīmē, ka precei jābūt lietojamai vismaz noteiktu laiku bez defektiem, un tirgotājam ir pienākums novērtēt preces kvalitāti objektīvi, nevis subjektīvi norādot uz “nepareizi izvēlētu modeli”.
Ko es iesaku darīt:
1. Rakstiski iesniegt pretenziju vēlreiz:
Nosūti rakstisku pretenziju (e-pastā vai vēstulē) uz Sportland klientu servisu.
Norādi: pirkuma datumu, problēmu būtību, veiktās darbības (kad tika nestas atpakaļ), un lūgumu par preces maiņu vai naudas atmaksu.
Pieprasi rakstisku atbildi 10 darba dienu laikā (tas ir likumā noteiktais termiņš Latvijā).
2. Pievieno attēlus/dokumentus:
Iekļauj bildes ar apavu defektu.
Iekļauj čeku vai tā kopiju.
3. Ja veikals atsaka atkārtoti – vērsties PTAC:
Ja viņi atsaka vai neizpilda Tavu pretenziju korekti, iesniedz s*dzību Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC): www.ptac.gov.lv
PTAC var arī pārbaudīt, vai pārdevēja atteikums bija pamatots vai ne.
4. Publiskais spiediens:
Tu jau dari pareizi, publiski daloties ar savu pieredzi. Ja izlem – vari ierakstīt arī atsauksmi Sportland Facebook lapā vai Google Reviews, lai brīdinātu citus.
Svarīgi zināt savas tiesības:
Divu gadu garantija ir spēkā visām precēm, un tirgotājs ir atbildīgs par preces kvalitāti šajā periodā, ja vien nav pierādījumu, ka bojājums radies pircēja vainas dēļ.
“Nepareizs modelis” nav juridiski pamatots arguments, ja tas tika pārdots kā piemērots bērnam un sezonai, un tika pareizi lietots.