www.sudzibas.lv Rīgas Satiksme Rīgas Satiksmes darbinieku attieksme

Rīgas Satiksme - Rīgas Satiksmes darbinieku attieksme

Sveicināti!

5. janvārī gadījās nepatīkama situācija 5. trolejbusā. Iekāpu 5. maršruta trolejbusā pieturā "Preses nams" virzienā uz centru un uzreiz pēc iekāpšanas satiku divus savus draugus. Paspēja tik tikko aizvērties trolejbusa durvis un paspēju vēl tikai pateikt draugiem "Čau", kā jau nākamā mirklī mums klāt pienāca kontrolieris - Sergejs Varno un lika uzrādīt braukšanas biļetes. Mēs tā arī darījām un personīgi es norādīju, ka nepaguvu vēl savu E-talonu validēt. Kontrolieris pārbaudīja un teica, ka es to neesmu validējis un par to pienākas soda nauda 2Ls apmērā. Uz ko es atbildēju ka nepaguvu to validēt, jo tikko iekāpu un to, ka man ir mēneša abonamenta biļete visiem trolejbusiem. Uz to viņš atbildēja, ka to viņš redz, bet tik un tā nāksies maksāt sodu - 2Ls par E-talona nevalidēšanu. Apzinājos savu vainu un teicu, ka esmu gatavs maksāt, bet man nav naudas līdzi un man arī nebija. Pēc tam sekoja atbilde, lai es parādu savu maku, ka man tiešām nav naudas. Pēc tam viņš lika maksāt sodu maniem draugiem manā vietā un to es darīt aizliedzu. Kontrolieris teica, ka tādā gadījumā kontrolierim ir tiesības manu E-talonu aizturēt. Galu galā E-talons tika aizturēts un sastādīts akts, kurā tika ierakstīts, ka E-talona aizturēšanas iemesls ir tā nevalidēšana. Un galu galā man pateica, ka E-talonu varu saņemt atpakaļa JEBKURĀ no vietām, kas bija norādītas aktā, un jebkurā laikā (arī tajā pašā dienā) iepriekš sazinoties un vienojoties par to.

Tā es paliku viens pats centrā bez naudas un iespējas tikt līdz mājām, vai jebkur citur, jo pats dzīvoju Ķengaragā. Devos uz Sarkandaugavu lai varētu aizņemties naudiņu par kuru nomaksāt sodu. Pa ceļam sazvanījos ar Rīgas Satiksmes uzziņu dienestu, kur man uz jebkuru jautājumu atbildēja, ka viņiem ir tādas tiesības. Pēc tam pēc 40 minūšu intensīvas zvanīšanas sazvanījos ar Brīvības ielu 191. Tur man atbildēja sekretāre Liene Valde, kurai izstāstot visu notikumu, sāka par to visu uzjautrināties un teica, ka nezin kā var palīdzēt. Teicu viņai, ka pēc pusotras stundas ieradīšos nomaksāt sodu un vēlēšos saņemt atpakaļ savu E-talonu, jo man kontrolieris teica, ka tas ir iespējams un uz to man tika atbildēts tā, ka šodien to nepagūs atvest un ka varēšot dabūt tikai nākamā dienā. Es pastāvēju pie sava un teicu ka vēlēšos to tomēr dabūt atpakaļ tjā pašā dienā, jo savādāk man nav citu iespēju tikt uz mājām. Atbildes nebija, bet nekaunīgi tika nolikta klausule.

Tā es biju Brīvības ielā 191, plkst. 16:45, kur man pateica, ka viņiem darba laiks ir līdz 16:30 un tas jau ir beidzies un uz vietas vairs neviena nav (to man pavēstīja I. Āboltiņa - lietvedības sekretāre, kura arī grasījās doties prom). (Brīvības ielā 191 nekur nav norādīti darba laiki, un RS majaslapā uzzināju, ka tas ir no 09:00 lidz 19:00).

Uzreiz zvaniju uz citu no norādītajām adresēm, kur vēl ir iespēja saņemt atpakaļ savu E-talonu. (Ropažu ielā 32) Kur man atbildēja ļoti pieklājīgi un tas bija pirmais cilvēks no visiem, kurš man teica, lai apskatos sastādītajā aktā vai tur gadījumā nav pasvītrota viena no tām adresēm. Pasvītrota bija Pilsoņu iela 15, kur izrādās man ir jāsaņem šis E-talons. (to man nepaziņoja neviens cits un kontrolieris bija teicis, ka to varu saņemt jebkurā no minētajām adresēm). (Paldies liels par ļoti pieklājīgu attieksmi un nepieciešamās informācijas korektu sniegšanu Ropažu ielas 32 darbiniekam, kas atbildēja uz zvanu, diemžēl vārdu nepiefiksēju).

Tālāk sazvaniju Pilsoņu ielu 15, vecāko kontrolieri - Inesi Grīnbergu, kas bija vienīgas cilvēks, kas sniedza atbildes korekti uz visiem jautājumiem - izskaidroja visu ļoti saprotoši un neko nepārmetot, un neņirgājoties par to visu. Bija jau vēls un viņas darba laiks bija jau beidzies, bet neskatoties uz to viņa bija gatava gaidīt kamēr no Brīvības ielas tieku līdz Pilsoņu ielai - Pārdaugavā, bet bija vēls un sarunājām uz nākamās dienas rītu.

Nākamā rītā devos pakaļ savam E-talonam uz Pilsoņu ielu 15. Biju tur 10 minūtes pirms darba laika sākuma - iegāju iekšā, kur man kontrolieri kas pulcējās galvenā telpā teica, ka vecākā kontroliera vel neesot uz vietas un lai uzgaidot ārā. Tā man bija jāgaida ārā aukstumā tā vietā lai 10 minūtes varētu pagaidīt iekšā vismaz koridorītī, kur ir silti. Atnāca vecākā kontroliere un atguvu visbeidzot savu E-talonu. Sodu no manis neiekasēja, atvainojās par sagādātām neērtībām un apsolīja, ka kontrolierim Sergejam Varno tiks izteikts brīdinājums par savu tiesību pārkāpšanu.

Man īpašu pretenziju nav pret kontroles darbību, bet man tracina tas, ka neviens kontrolieris īsti nezin likumus un savas tiesības, tāpēc mēģina ieskaidrot cilvēkiem visu pēc kārtas. Piemēram interesanti ir tas, ka uz E-talona otrā pusē ir rakstīts: "Šī karte ir RP SIA"Rīgas satiksme" īpašums, un neatbilstošas izmantošanas gadījumā tā var tikt aizturēta normatīvajos aktos noteiktā kārtībā." Bet ja mēs uzreiz paskatāmies uz Ministru Kabineta pieņemtajiem noteikumiem Nr.843 - 111.punktu, tad redzam, ka kontrolierim tiesības aizturēt biļeti ir tikai divos gadījumos :"Ja biļete ir neskaidri vai nepareizi noformēta, kontrolieris to aiztur un sastāda aktu divos eksemplāros. ..." Mana biļete bija derīga, tikai netika izmantota. Tiesības kontrolierim to aizturēt nebija.

Iesaku visiem iepazīties ar noteikumiem, kas parāda Jūsu un kontroles tiesības lai nerastos laiku kavējošas situācijas sabiedriskajā transporta līdzeklī.

M

Komentāri (4)

: :) 06.01.2010

Matīs prieks, ka esi godīgi cīnījies! Man arī reiz bija situācija (ar taloniem), kad iekāpu pārbāztā trolejbusā un netiku pie kompostiera. Mēģināju paspraukties garām, bet neveiksmīgi. Priekšā stāvošās bija krievvalodīgas sievietes. Krievu valodā nerunāju tik labi, tāpēc cerēju nākošajā pieturā tikt tuvāk kompostierim, te pēkšņi viena no pasažierēm, kas stāvēja man blakus un to visu redzēja izrādījās kontroliere, kas atņēma manu biļeti un lika maksāt naudu. Nauda man bija, bet principa pēc izlēmu pacīnīties. Viņi no sākuma gaida, kad saņems naudu un tad iedod tev to kvīti. Prasīju, lai man iedod kvīti tikai tad maksāšu. Aicināju viņu izkāpt ārā, jo cilvēki turpināja kāpt iekšā un ārā, vietas nebija. Viņa spītējās. Viena sieviete teica, lai kāpju ārā :) Izkāpu arī. Pēdējo pieturu aizgāju ar kājām.
Rīgas Satiksmes kontrolieriem ir reti pretīga attieksme pret cilvēkiem kā tādiem. Esmu pat redzējusi, ka vienu puisi nelaiž ārā no tramvaja tajā brīdī, kad kāpa kontrole iekšā, acīmredzot uzskatīja, ka viņš ir zaķis. Rezultātā viņš sniegā pazaudēja savu telefonu, jo tas izkrita no kabatas, kad kontrolieris viņu grūstīja.
RS pieraduši, ka var naudu kāst par braukšanu un likt sodus, bet tajā pašā laikā par attieksmi pret klientu un kvalitātes nodrošināšanu sabiedriskajā transportā piemirst!!

M Matīss 06.01.2010

Cilvēki ir dažādi, tāpēc attieksme ir arī dažāda. Ja cilvēkiem nav vajadzīgās attieksmes lai strādātu ar cilvēkiem, tad tiem ir nepieciēšams darbs, kurš jāstrādā bez citu cilvēku kontakta.

Un kontrolieris ir tiesīgs tikai laipni uzaicinot izkāpt pasažieri ārā, bet nedrīkst piespiedus ietekmēt pasažiera braukšanas maršrutu. Ar spēku no transportlīdzekļa drīkst izsēdināt tikai policijas darbinieki.

A abece 12.01.2010

sausmas kas daras, pieturas ledus, laudis, nepaspejot izkapt ar otru kaju krit, it ipasi pie tirgus, sodien nacas pieturet tantiti, jo kajas slideja ta, ka vel vienam cilvekam bija japalidz vinju piecelt un aizvest lidz asfaltam. citas pieturas viss kupenas, un sanak, ka kajas slapjas, zabaki ar sali sabojati un vel 70sant.par celju jamaksaa.

V vienano... 15.01.2010

Ziema nosaka savu...

Pievienot komentāru

Pozitīva Neitrāla Negatīva
Lejupielādēt failus

Sīkdatnes mūsu tīmekļa vietnē tiek izmantotas, lai darbu tajā padarītu draudzīgāku un efektīvāku lietotājiem. Lai nodrošinātu visu vietnes funkciju darbību, lūdzu noklikšķiniet uz „Pieņemt Sīkdatnes”. Plašākai informācijai iepazīstaties ar mūsu Sīkdatņu lietošanas noteikumiem un ar mūsu Personas datu apstrādes noteikumiem.

Pieņemt Sīkdatnes