Rīgas Satiksme - Kontrolieru ētika
Otrdien, [ievieto datumu], ap plkst. 21:20, 21. autobusā maršrutā Imanta–Jugla, pieturā “Pie Gērtrūdas ielas”, notika konflikts starp kontrolieri un pasažieri.
Pasažierei bija iegādāta mēneša biļete, taču tā nebija reģistrēta. Kontrolieres reakcija šajā situācijā nebija profesionāla – pasažiere piedzīvoja draudus un emocionālu spiedienu. Tā vietā, lai sniegtu skaidrojumu vai palīdzību, kontrolieres uzvedība radīja pasažierei lielu satraukumu un nepatīkamu pieredzi.
Šis gadījums atspoguļo plašāku problēmu, ko esmu novērojusi vairākkārt – kontrolieru attieksme nereti ir neadekvāta, ar draudiem un pazemojošu komunikāciju, kas neveicina uzticību sabiedriskajam transportam un rada nevajadzīgu spriedzi.
Lai izvairītos no līdzīgiem gadījumiem nākotnē, būtu nepieciešams pārskatīt kontrolieru apmācību saturu un uzsvaru, akcentējot:
profesionālu, pozitīvu un palīdzošu rīcību;
cilvēcisko sapratni pret pasažieriem;
empātisku komunikāciju un konfliktu risināšanas prasmes.
Kontrolierim jābūt cilvēkam, kas palīdz uzturēt kārtību un veicina sabiedrības godprātību, nevis personai, kas pazemo vai draud.
Labdien! Paldies par sniegto informāciju, tā tiks izskatīta uzņēmumā noteiktajā kārtībā.
Komentāri (2)
Nu tas jau standarts, kontrole terorizēs normālos ļaudis, bet visiem narkomāniem, bomžiem ies ar līkumu, jo algas dēļ nav vērts riskēt tikt sadurtiem, tāpēc arī visu dusmu izgāž uz parastajiem mirstīgajiem.
pastal-latvānu valštele tipiska attieksme