LV RU
www.sudzibas.lv Pasažieru vilciens Neprofesionāla vilciena pavadone

Pasažieru vilciens - Neprofesionāla vilciena pavadone

Vēlējos izteikt sūdzības par konkrētā vilciena vagona pasažieru izbojāto dienu 16.jūlijā 13:27 maršrutā Krustpils-Rīga. Tā kā esmu no tiem „Pasažieru vilciena” klientiem, kas nebrauc vilcienā ikdienā, bet labprāt izbauda vilciena braucienus brīvajā laikā – vilciens man vienmēr šķitis vismīlīgākais un visrelaksējošākais no visiem transporta veidiem, man nešķita adekvāta vilciena pavadones Skaidrītes Deksnes uzvedība, kas tiešā vārda nozīmē izbojāja dienu vagona pasažieriem, kurā viņa „strādāja”. Jau iekāpjot konkrētajā vagonā, varēja manīt sasprindzinājumu gaisā, kas nemaz nav raksturīgs līdz šim vilcienā redzētajam.
Biļešu pārbaude ievilkās neparasti ilgi, bet tas nebija pasažieru dēļ, kā varētu domāt, vainīgo es apzināju, tiklīdz pie manis apstājās vilciena pavadone ar uzrakstu „Skaidrīte Deksne” uz krūtīm. Iedomīgi mani uzlūkojusi, izrāva man biļeti no rokām, nevajadzīgi ilgi pārbaudīja, kas neliecināja par viņas profesionalitāti. Sākumā satraucos, ka varbūt ar manu biļeti kaut kas nav kārtībā, kaut gan biju to nopirkusi turpat Krustpils vilcienu stacijā, bet tad sapratu, ka viņa pret visiem pasažieriem izturējās primāri kā pret bezbiļetniekiem, līdz nebija uzlikusi zīmogu uz biļetes, bet tas netraucēja tāpat pēc katras pieturas nosodoši uzlūkot katru, kas vairoja stresu vagonā, bet varbūt pie tā vainojama pavadones sliktā atmiņa, kas ir nozīmīgs traucēklis šādam darbam.
Starpgadījumu bija tik daudz, ka atļaušos aprakstīt tikai dažus, kas gadījās manā redzeslaukā.
Priekšā man sēdēja zēns, kurš nelaipnajai pavadonei uzrādīja bāreņa apliecību, viņa pat uz to nepaskatījās, jautājot, vai viņam ir vēl kāds dokuments. Ilgi aplūkojusi bāreņa apliecību (jāpiebilst, tik ilgi, ka viņai vēl pēc stāvēšanas vajadzēja apsēsties ar apliecību rokā), kur pat man pa gabalu skatoties bija skaidrs, ka bildē redzamā seja pieder tam pašam zēnam, viņa pieprasīja vēl vienu dokumentu, taču pēc tā uzrādīšanas izskatījās, ka ar redzēto viņai nav gana (kurš cilvēks iekšzemes transportā vadā līdz pasi?), un pēc ilgas pasažiera terorizēšanas viņa piedraudēja, ka kontrole viņu izdzīs laukā.
Nākošais incidents ar biļeti bija, kad skaļi kliedzot un plātot rokas, vilciena pavadone Skaidrīte Deksne mēģināja izdzīt no vagona sirmgalvi, kam cita konduktore bija pārbaudījusi biļeti un viņš bija pārsēdies šajā vagonā, it kā tikai viņas zīmogs būtu vienīgais derīgais visā vilcienā.
Neprofesionāla uzvedība bija vērojama arī, kad viņa traucēja riteņbraucēja garīgajam un fiziskajam komfortam vilcienā, kaut gan zināms, ka, pērkot biļeti velosipēdam, to drīkst transportēt ar vilcienu. Ieraudzījusi velosipēda īpašnieku iekāpjot pa stāvajām kāpnēm ar velosipēdu un, nogaidot līdz vilciens sācis kustību, viņa nelaipni norādīja, lai nelien viņas vagonā, lai iet uz priekšu (interesanti, kādēļ velosipēda īpašniekam, kas iegādājies visas vajadzīgās biļetes, būtu vienas pavadones dēļ īsajā laikā, ko vilciens pavada stacijā, jānes atkal velosipēds lejā, jābrauc uz citu vilciena vagonu, atkal jānes tas augšā?) Labi, ka velosipēdists nebija viegli apmulsināms un tiklīdz pavadone ar savu ērcīgo izturēšanos sāka uzmākties citiem pasažieriem, viņš novietoja velosipēdu vagonā speciāli paplašinātā vietā, lai netraucētu citiem pasažieriem – normāla vilciena pavadoņa gadījumā, viņam būtu sniegta palīdzība un ierādīta vieta, kur viņš varētu novietot savu bagāžu.
Vēl viens šajā īsajā laikā piedzīvotais starpgadījums pierādīja konkrētās pavadones garīgo neveselību un nepiemērotību darbā ar cilvēkiem – vilciena vagonā iekāpa mazs zēns ar biļeti. Izrāvusi biļeti viņam no rokām un teatrāli šūpojot galvu, viņa teica, ka biļete nav derīga, būs jākāpj ārā. Zēnam acīs ieriesās asaras un viņš teica, ka tā nevar būt, jo viņam mamma esot biļeti turpat stacijā nopirkusi. Sadistiski nolūkojusies mazā zēna ciešanās, viņa ar apmierinātu smīniņu apzīmogoja viņa „nepareizo” biļeti, piebilzdama, ka kļūdījusies. Vēroju zēnu visu atlikušo ceļu – seja bija sārta un acis miklas visu laiku – vēl viens cilvēciņš, kam jaukais brauciens uz galvaspilsētu izbojāts.
Vērojot un pašai ciešot šāda pavadoņa attieksmi, kura uzvedība nebija adekvāta manam līdz šim labajam priekšstatam par a/s „Pasažieru vilciens”, mana vēlme izmantot vilciena pakalpojumus krietni mazinājās, un brīnos, ka laikā, kad darbu zaudējuši tik daudz laipnu un labsirdīgu cilvēku, kuri braucienu ar vilcienu varētu padarīt par labu un kvalitatīvu laika pavadīšanu, par pavadoni strādā tik neprofesionāls un garīgi nelīdzsvarots cilvēks. Zinu, ka neieteiktu nevienam braukt vilcienā ar šādu pavadoni un pārsēsties pēc iespējas ātrāk citā vagonā, līdz nav sabojāts garastāvoklis visai dienai.

Ev

Komentāri (12)

шо Шо? 17.07.2009

Ak, Dievs, vecā, Tev smalkjūtības lēkme??? Spriežot pec šī stila ar kretīnisma novirzēm, varētu secināt, ka nervi čupā...šadām hiperemocijām ticēt nevar..

Ba Baņkieris 17.07.2009

Izlasot šo sūdzību rodas priekšstats, ka šai pasažierei visa pasaule ir ļauna!
Jā, varbūt ka arī izlikās, ka konduktore ir nelaipana! Pretenzijas par to, ka ilgi pētīja bāreņa apliecību arī ir nevietā! Jūs ziniet cik haļavščiku šitā vizinās? Nezin kāpēc ir atsevišķa cilvēku kategorija, kas uzskata, ka vilciens ir labdarības organizācijas transports un par tā lietošanu nav jāmaksā!
Man bieži izraisa smiekli, kad kāds bezbiļetnieks saka, ka naudas neesot! Jā, varbūt naudas arī nav, bet ja nav naudas, tad ko dauzīties apkārt! Uz veikalu taču neejat, ja nav naudas! tad kāpēc vilcienā var kāpt, ja nav naudas? Viss šajā pasaulē maksā naudu un par visu ir jāmaksā!
Par velosipēdistu! Man arī viņi ir "piegriezušies" un esmu ieteikusi administrācijai par velosipēdu ņemt trīskārtīgu cenu. Pilsētas transportā taču jāmaksā 1, 50Ls par velosipēdu! Turklāt katrā vagonā drīkst vest tikai 5 velosipēdus, kur pārejos likt? Šajā gadījumā pieļauju, ka konduktore sūtīja pasažieri uz vagonu, kur ir speciāli velosipēdiem domātas vietas!
Ja jau Jūs tik gudra, tad nākiet pastrādājiet! Mēs atbildam ar savu algu par katru pārkāpumu vagonā. Iekāps kontrolieris un atradīs kaut kādu bezbiļetnieku vai tādu, kas pabraucis garām savai pieturai uzreiz sastādīs aktu, bet tā jau ir mana piemaksa! Par katru aktu man šo piemaksu samazina un mūsu vadība sevišķi nešķiro- veinīga es vai nē! Mūsu vadītājs Brūgāna kungs maz iedziļinās mūsu problēmās! Viņam ir tā: ir akts, tad lūdzu 30%;50% vai pat 100% piemaksa nosts! Tad kāpēc man par katru murmuli ir jāatbild? Tāpēc jau arī seko konduktors tam, kas notiek vagonā! Un visiem jau nevar būt atmiņa tik fenomenāla kā jums! Turklāt Jūs sēžat vienā vagonā, bet man ir jāapkalpo 1;1, 5; vai pat 2 vagoni!

Ba Baņkieris 18.07.2009

Evija! Kas pēc jūsu domām ir profesionāla vilciena pavadone? Jūs pārziniet šā darba specifiku? Kā var spriest par jomu, kuru pilnīgi nepārziniet?
Par profesionalitāti var spriest tikai komisija, kas pārbauda šo cilvēku profesionālo sagatavotību un pielaiž pie darba!
Kas tad notiks, ja katrs bābietis, kam nepatiks pavadones darbs sāks spriest par šā darba darītāja profesionālajām spējām!!!
Pilnīgi piekrītu konduktora rakstītajam!
JA KATRS CĪSIŅŠ SĀKS SEVI UZSKATĪT PAR SARDELI, KAS TAD NOTIKS!!!

Pu pufa 18.07.2009

Evija! Vai Jums gadījumā nav PMS? Ja nē, tad varbūt pie galvas ārsta vajag aiziet...

Ro ronis 20.07.2009

Tad nestraadajiet taadu darbu, kuraa nevarat buut laipna!

Ar Armo 24.07.2009

Šādus konkrētus gadījumus droši vien vislabāk būtu ziņot A/S "Pasažieru vilciens" vadībai. Braucu ar vilcienu praktiski katru dienu un no savas pieredzes varu teikt, ka salīdzinot ar laiku gadus desmit atpakaļ, pēc maniem novērojamiem, stāvoklis ir manāmi uzlabojies.

Jāmācās arī nenosodīt cilvēku; pilnīgi iespējams, ka kāds notikums šo sievieti ir satraucis, lai gan arī es uzskatu, ka šādi cilvēki nedrīkst strādāt darbā ar cilvēkiem, kur nu tādā kā konduktoru darbs, kas tiešām saistīts ar iespējamu stresu u.c., ar ko ne katrs spēj tikt galā.

Bet to dažu komentētāju stils un nespēja otrā ieklausīties un saprast gan tikai liecina par viņiem pašiem... It īpaši "konduktoram" gribu teikt - tu neesi nekāds konduktors, bet kauna traips savam uzņēmumam, ja patiešām tajā strādā; tad pārdomā savu attieksmi pret tiem, kas tev maizi dod - proti klientiem. Ja nespēj darbu darīt ar mīļumu - tas ir noziegums Dieva un cilvēku priekšā, un arī nespēja saprast otra ciešanas liecina ka esi tāds pats (i) kā rakstā aprakstītā. Kā cilvēks, kam dzelzceļš ir tuvs, uzskatu, ka šie ir gadījuma cilvēki uz dzelzceļa, kuriem tur nav īstā vieta.
Pats esmu kādreiz strādājis gan par pavadomi, gan kasieri, un kaut vēl tad biju ļoti jauns, cik apzinos, centos visu darīt no sirds un ar cieņu pret pasažieriem. Un neviena revīzija nevar būt iemesls nelaipnībām.
Atcerieties arī - ko sēsi, to pļausi! Cilvēks, kas sēj vēju, pļauj vētru, bet kas sēj mieru, to daudzkārtīgi arī iegūst.
Ar mieru!

Kr Kriss 29.07.2009

Ja reiz cilveeks ir noleemis straadaat sfeeraa, kuraa darbs ir cieshi saistiits ar cilveeku apkalposhanu, tad vajadzeetu arii iemaaciities sniegt kvalitatiivu servisu un saakumaa nevis uzluukot visus pasazhierus kaa potenciaalos bezbiljetniekus, bet gan kaa pastaaviigos klientus... Ja tieshaam cilveeks apzinaati brauc bez biljetes, tad taa jau ir cita lieta... Preteejaa gadiijumaa suudziibas autorei ir pilniiga taisniiba - sho nelaipnaas konduktores vietu vareetu ienjemt daudz profesionaalaaks cilveeks :)

Sa Sallija 30.07.2009

Es regulāri izmantoju Pasažieru vilciena pakalpojumus, bet man laikam ir veicies . Tā īsti neviena konduktore nav metusies virsū vai kā citādi slikti uzvedusies.Piemēram vakar (29.07.) braucu 17.50 Rīga-Sloka, 3 vagonu apkalpoja vienkārši brīnišķīga un pozitīvi noskaņota konduktore (patiesībā es viņu jau iepriekš biju ievērojusi), Iekāpjot vagonā (vilciens vēl stāvēja Rīgā) viņa visien skaļi pateica ''labvakar''-diemžēl tikai retais atbildēja ar to pašu.Pārbaudot biļētes smaidīja, katram pateica paldies - vienkārši jauki.Protams ja gadās pretī kāds kašķīgs un neapmierināts ar dzīvi pasažieris ( un ja tādi gadās vairāki desmiti) tad nu gan laipnība laikam būs prom.Es gan neapskatīju kā sauc laipno kundzi bet paldies viņai par braucienu.

So Sonora 19.08.2009

Mīļie cilvēki, būsim pretīmnākoši viens otram šai grūtā laikā.No bezdarba cilvēki paliek skudīgi, no bailēm par nākotni nāk ļaunas domas.Uzsmaidiet viens otram un būs vis OK.Vilciens ir visforšākais transports, kur daudzko var iemācīties un gūt iespaidus.Reizēm konduktoriem ir tik grūti, bet jāsavaldās un jādzivo ar to rūgtumu tālāk.Mācīsimies viens otram piedot.

St Strādā vilcienos 16.10.2009

Pats strādāju vilcienos un mums ir jādzird daudz kas. Bet tādēļ jau nav jāuzbrūk citiem. Es parasti, ja man kāds pasažieris sabojā garīgo, izeju tamburā un nomierinos tad eju atpakaļ strādāt. Protams jāiemācās katram teikt lūdzu un paldies. Man pat jau ir tik daudz pasažieri zināmi, kuriem varu droši uzsmaidīt un zinu, ka smaidu saņemšu pretīm. Smaids-tā tak ir labākā alga. :) Un strādājot ar cilvēkiem ir jāmāk sevi savaldīt. Jo citi jau nav pie tā vainīgi. Būsim jauki, gan mēs, gan jūs. :)

Ra Rainers 18.10.2009

Nu sakarā ar šo konduktori varu teikt, ka kāds noteikti viņai bija parūpējies sabojāt garastāvokli! Braucu regulāri un viņu esmu ievērojis. Parasti ļoti laipns, sirsnīgs cilvēks. Bet gadījušās reizes, kad "nervi vairs netur". Un to var ļoti labi saprast, ja tev ir jāmaksā par bezbiļetniekiem vai čigāni tev sola pa purnu tāpēc, ka ir pabraukuši garām "savai" stacijai (domājams apzināti)!!

Al albis 18.10.2009

кондуктор нажми на тормоза я к маме...ļoti diskutējams jautājums.vienreiz viens lops arī no Rīgas brauc uz Siguldu, dodot konduktoram latu saka ka nav paspējis nopirkt biļeti kasē es pirms atiešanas vēl 5min.ārā pīpēju, bet viņš tur jau sen sēdēja, kā var dirst kapeikpisējs ka nepaspēja, nekas biļeti viņam iedeva no čiekurkalna, bet pr vēl dārgāku cenu nekā būtu pircis no Rīgas kasēs.tad vēl pasaka konduktorei:kā jums nav kauna"'

Pievienot komentāru

Pozitīva Neitrāla Negatīva
Augšupielādēt failu

Sīkdatnes mūsu tīmekļa vietnē tiek izmantotas, lai darbu tajā padarītu draudzīgāku un efektīvāku lietotājiem. Lai nodrošinātu visu vietnes funkciju darbību, lūdzu noklikšķiniet uz „Pieņemt Sīkdatnes”. Plašākai informācijai iepazīstaties ar mūsu Datu aizsardzības politiku.

Pieņemt Sīkdatnes