www.sudzibas.lv Medicīnas centrs Pulss 5 Slikta un agresīva attieksme pret pacientu

Dr. Smirnova Inese, Pulss-5 - Slikta un agresīva attieksme pret pacientu

Gribu sūdzēties par rehabilitologu Smirnovu Inesi, vai par medmāsu, kas viņu aizstāja. 2022. Gada 26. Aprīlī ierados pie ārsta, lai saņemtu konsultāciju par muguras problēmu. Konsultāciju gaidīju 3 mēnešus, visur Rindas. Ieejot kabinetā, pieklājīgi pajautāju, vai nevaru saņemt pakalpojumu krievu valodā, jo diemžēl labi nesaprotu latviešu valodu, ilgu laiku dzīvoju ārzemēs un valoda bija aizmirsta. Uz mani sāka dusmīgi bļaut un teikt, ka es dzīvoju Latvijā un jāprot un jārunā tikai valsts valodā.
Es nestrīdos, valsts valoda ir jāzina.
Bet kā ir ar cilvēkiem, kuriem dažādu iemeslu dēļ tas nepieder? Ej un ciet mājās? Ārstam jāsniedz palīdzība pacientam viņam saprotamā valodā. Vai tā būtu latviešu, krievu vai angļu valoda. Turklāt viņas lapā rakstīts, ka viņa svešvalodu prasmēs ir krievu valoda. Kāda ir problēma izklausīties un vadīt sarunu pacientu valodā?
Šobrīd mums Latvijā ir daudz bēgļu no Ukrainas kara dēļ. Vai arī pret viņiem izturas tik nežēlīgi vai tomēr viņiem tiek dota iespēja runāt krieviski? Viņi nāk un viņiem tiek dota iespēja strādāt medicīnas iestādēs un dažādās nozarēs. Ir labi. Bet ko darīt Latvijas iedzīvotājiem? Kāpēc tāda attieksme pret vietējiem?
Es neiesaku šo "dakteri". Nav profesionālis savā jomā. Vizīte apmaksāta, serviss nesaņemts, protams, ka netiks atmaksāts pakalpojums. Un, ja cilvēka garastāvoklis tika sabojāts pirms manis, tad tas nav iemesls to sabojāt citiem!
Bēdīgi, jo pacienti nāk ar Veselības problēmām, bet viņi netika atrisināti, vismaz konsultācija netika sniegta.

Atbilde no AS"Veselības centru apvienība" Pārstāvja atbilde 29.04.2022

Paldies, Jūsu sūdzību esam izskatījuši un izsakām nožēlu par radušos komunikācijas pārpratumu. Saskaņā ar pacienta tiesību likuma 4.pantu, ārstam informācija ir jāsniedz pacientam saprotamā formā, izskaidrojot medicīniskos terminus un ņemot vērā pacienta vecumu, briedumu un pieredzi, tomēr likums neuzliek ārstam obligātu pienākumu zināt un runāt svešvalodā. Ārstam ir pienākums nodrošināt pakalpojumu valsts valodā, bet tajos gadījumos, kad pacients un ārsts runā dažādās valodās, ir iespējams izmantot tulka pakalpojumus. Tulka pakalpojumu izmantošana nav nekas neparasts, jo ārstniecības pakalpojumi tiek sniegti arī Eiropas savienības pilsoņiem, un Eiropas savienībā ir 24 oficiālās valodas.
Ņemot vērā, ka ārstniecības pakalpojumu Jūs neesat saņēmusi, Jums ir iespējams pie mums reģistratūrā uzrādīt čeka oriģinālu un uzrakstīt iesniegumu par pacienta iemaksas atmaksāšanu.

Pievienot komentāru

Pozitīva Neitrāla Negatīva
Lejupielādēt failus

Sīkdatnes mūsu tīmekļa vietnē tiek izmantotas, lai darbu tajā padarītu draudzīgāku un efektīvāku lietotājiem. Lai nodrošinātu visu vietnes funkciju darbību, lūdzu noklikšķiniet uz „Pieņemt Sīkdatnes”. Plašākai informācijai iepazīstaties ar mūsu Sīkdatņu lietošanas noteikumiem un ar mūsu Personas datu apstrādes noteikumiem.

Pieņemt Sīkdatnes