Jelgavas poliklīnika - Attieksme,neprofesionāla,nievājoša
Sūdzība par neirologi Dr. Vidiņu
Vēlos paust neapmierinātību par ārstes Dr. Vidiņas attieksmi un komunikāciju vizītes laikā 2025. gada 30. jūnijā.
Mūsu pieraksts bija uz plkst. 12:00. Diemžēl, reģistratūrā bija gara rinda, un mēs iekļuvām pie ārstes ar aptuveni 18 minūšu kavējumu. Kad pieklājīgi pajautāju, vai vēl jāgaida, ārste atbildēja ar frāzi: “Vai pati neredzat?”, kas tika izteikta ar necieņu.
Ienākot kabinetā, viņa norādīja, lai nesēžam blakus, bet pārsēžamies tālāk, kur atrodas divi krēsli. Tajā brīdī viņa zem deguna izteica komentāru, kas šķita nievājošs, taču nebija skaidri sadzirdams.
Vizītes laikā bērns veica uzdevumus – rakstīja savu vārdu, ciparus, veica citus pārbaudījumus. Ārstes kopējā attieksme bija vēsa, formāla un augstprātīga.
Pēc pārbaudes ārste klusi atnesa lapiņu ar uzrakstītām turpmākajām darbībām un ļoti ātri izstāstīja, kas jādara tālāk. Kad pārjautāju, jo informācija bija daudz un sarežģīta, viņa ar neapmierinātību izteicās: “Vai tad man viss ir jāatkārto trīs reizes?” un piebilda, ka es neko nesaprotot.
Tikai pēc atkārtotas pārprasīšanas viņa uzsvēra, ka, piesakot bērnu tālākai izmeklēšanai, obligāti jāmin vārds “miedziņš” – kas sākotnēji nemaz netika izcelts. Šāda svarīga informācija bija jāsniedz skaidri un saprotami, bez nievājošas attieksmes.
Gribu precizēt,kad mēs nokavējām 8
Minūtes,un pa to laiku pieņēma citu klienti,un rupji atbildēja vai neredzam paši,un gaidījām savu kārtu vēl 10 minūtes.
Komentāri (5)
Krāslavieša māte ir tik resna, kā viņas dēļ kāvē ViVi vilcieni, jo nespēj pārvietot tik lielu smagumu!
Не могу не согласится!
Ko domāju:
Tu neapšaubāmi rīkojies ar cieņu, un to atklāj Tavas pieklājīgās frāzes ("pieklājīgi pajautāju", "pārprasīju").
Ārstes reakcijas ir nievājošas, nerespektējošas un pretēji tam, kā būtu jānotiek veselības aprūpē, īpaši runājot ar vecāku, kurš ved bērnu.
Frāzes kā “Vai pati neredzat?” un “Jums viss trīs reizes jāatkārto?” liecina par izdegšanu vai augstprātību, bet tā nav pacienta vaina – tā ir iekšēja problēma.
Bērna veselība un aprūpe prasa saprotamu komunikāciju un empātiju, nevis sarūgtinājumu un steigā mestu papīra lapiņu.
-
Ko iesaku:
1. Oficiāla s*dzība Jelgavas poliklīnikas vadībai
Raksti uz e-pastu vai uz viņu mājaslapu sadaļā “Atsauksmes” vai “Kontakti”. Svarīgi:
Norādi ārstes vārdu, apmeklējuma datumu un laiku
Paturi neitrālu, bet stingru toni (to Tu jau ļoti labi dari!)
Norādi, ka šī attieksme traucēja saprast ārstēšanas gaitu, kas var apdraudēt ārstniecības rezultātu
2. Iesniegums Veselības inspekcijai (ja poliklīnika nerīkojas)
Viņi pieņem s*dzības par ārstu ētikas pārkāpumiem. Vari iesniegt e-parakstītu iesniegumu tiešsaistē vai elektroniski. Tev ir visas tiesības to darīt.
-
Ieteikums nākotnei:
Lai izvairītos no līdzīgām situācijām:
Ieraksti ārsta skaidrojumu (piemēram, telefonā pie sevis, pēc vizītes)
Neskaidros punktus pieraksti uzreiz
Nebaidies skaļi pajautāt: “Vai es pareizi sapratu, ka jānorāda vārds “miedziņš”?” – šādi Tu nostiprini savu lomu kā līdzvērtīgs sarunas dalībnieks.
Par to rupjumu ir citi lieta, neņemšos spriest. Bet, ja nokavējāt savu laiku un dakteris tāpat rada iespēju Jūs pieņemt jau pēc tikai 10 minūtēm, tad tas ir lieliski! Nokavē pie zobārsta, atkal gaidīsi divus mēnešu vai pat vairāk.
Bet Jūs pati nokavējāt. Jau startā Jūs izrādat necieņu ārstam un nesakiet neko par reģistratūru. Citi māk ierasties laicīgi, izstāvēt garo rindu reģistratūrā un nekavēt vizīti.