www.sudzibas.lv Baltic Logistic Solutions Sūdzība par darba apstākļiem

Baltic Logistic Solutions - Sūdzība par darba apstākļiem

Baltic Logistic Solutions ir viens no lielālakiem un veiksmīgākajiem uzņēmumiem baltijā, jo kompānija darbojas ļoti gudri un viltīgi. Akcentēšu - viltīgi! Plusi: modernas noliktavas, jauni auto un skaisti sludinājumi, kas stāv 365 dienas gadā, jo tik "labā" darba vietā nezin kāpēc trūkstot cilvēki. Sludinājumā alga ir virs vidējā tirgū, līdz 1700eur neto + vēl pat 200eur bonusi. Algu gan izmaksā visu oficiāli.

Ja gribi šeit nākt strādāt, tad:
- izlasi manu stāstu un palasi arī citu atsauksmes.
- iesaku visiem izbraukt līdzi iepazīšanas braucienā, lai drusku saprastu darba realitāti.
- parakstot darba līgumu pievērs uzmanību darba samaksas aprakstam. Darba samaksa tiek noteikta "viltīgi", kas ir 700eur bruto (minimālā) + darba devējs var prēmēt darbinieku. Ja nu nāksies pārtraukt attiecības un cīnīsies par godīgu samaksu, tad atgādinu, ka visu izskata pēc noslēgtā līguma nosacījumiem. Tieši tā arī BLS līgumā teikts: var prēmēt. Realitātē - var arī neprēmēt.
- saprotiet, ka šim darbam virsraksts ir: pus otras slodzes darbs C.kategorijas autovadītājs, kas dienas lielāko daļu pavada kā krāvējs uz ātrumu!

BLS Jums iedos katru dienu paragona lapu, kas ir maršruts, plāns, grafiks. Īsumā: Jums dienā būs jāsasniedz 21 klients, jāizved 16 paletes, jālietot pareizi PILOT elektroniskā programma telefonā, jābūt bez parādiem un kļūdām Preču Pavadzīmju lietošanā, jābūt bez parādiem palešu un taras apritē, jāuztur kārtībā auto utt. Brauksiet vidēji pa visu Latviju, 150, 200 un vairāk km dienā.
Šajā paragona/maršruta plānā būs ierakstīts,cikos sāksiet uzkraušanos, cik ilgi to darīsiet, cikos izbrauksiet no noliktavas, cik ilgi brauksiet līdz klientiem, cik ilgi piegādāsiet preces pie katra klienta un cikos atgriezīsieties atpakaļ bāzē. Nezinu nevienu, kurš spēj iekļauties BLS plānā, jo realitāte ir pavisam cita. Ja BLS saka, ka darbs sākās 6.rītā, tad lielākā daļa kolēģu strādā jau no 5 rītā, daži pat no 4 rītā uzsāk darbu. Ejot cauri apsardzei, apskataties lapu, kur visi atzīmējās darbu uzsākot un beidzot. Redzēsiet rēali cikos cilvēki sāk darbu un cikos beidz.
Reizēm Jums maršrutā būs jau ieplānots izbraukt 5:50 vai drusku pēc 6 rītā no noliktavas, kas nozīmē, ka jāpaņem auto, japiedzen pie noliktavas (citiem to ir vairākas - sausā, termo, frozen), jāuzkraujās. Uzkraušanās laikā saskarsieties, ka reizēm vēl nav sakomplektētas visas preces un gaidīsiet tās. Var arī Jūsu rampa būt aizņemta, gaidīsiet. Paletes ir slikti nopakotas,notītas. Paletes ir pārkrautas pārāk augstas vai tik smagas, ka knapi varēsiet pastumt pus tonīgas paletes. Vēl trakāk ir tad, kad paletes ir pārkrautas pār malām tā, ka viena otrai neiet blakām. Domājiet paši kā tās saliksiet smagajā, kad viena otrai neiet blakus! Tāpēc jau daudzi uzplēš un sabojā iepakojumu, preces. Visas ir saliktās kravas - viena liela, smaga un augsta palete un tad nākamā ir ļoti maza. Bez paletēm ir jāsaskaita arī kastes, kas ir ietītas uz paletēm. Cik paletes un kastes paņēmāt, izbraucot no nolitkavas, tik arī būs jāatgriež, atbraucot atpakaļ noliktavā. Atgriežotiet noliktavā, stāvēsiet rindā pie palešu un taras nodošanas. Tad būs jādodās vēl aizpildīt dienas dokumentus un jānodod pāpīrus - tas viss ir Jūsu darba laiks. Esiet uzmanīgi, ne vienmēr sistēmā sakrīt palešu vai kastu daudzums, visu pārskaitiet un fiksējiet, ziņojiet. Ja kaut kas pietrūkst, novilks no algas.
BLS Loģistikas daļa, dienas plānā būs ierakstījusi, cik minūtes ir brauciens līdz katram klientam, cik laiks ir paredzēts kraušanai pie katra klienta. Reālitātē ir tā, ka liekot Waze/Google Maps, brauciens bieži vien sanāk ilgāks, neka viņi to būs ieplānojuši. Un Waze/Google Maps pietam rādīs vieglā auto maršrutu, bet Jūs brauksiet ar smago. Es teikšu, ka plānā viņi liek laiku, kas ir braucienam ar moci, saulainā dienā, bez sastrēgumiem. Pie klientiem laiks 90% gadījumā tiek dots krietni mazāks, nekā reālitātē tas notiek. Ir reizes, kad ir jāgaida, jo cits kraujās jau priekšā. Ir reizes, kad nevar klientu atrast. Ir reizes, kad jāgaida preču pieņēmējs. Ja kāds nezina, tad vidēji vismaz 50% gadījumos preces klientiem tiek piegādātas nesot ar rokām. 30% gadījumos var pievest tuvu ar rohlu, bet tad ir jāpārvieto preces ar rokām. Kopsumā, maz, 20% gadījumos var pievest paleti ar precēm un to atstāt, bez nešanas ar rokām. 90% gadījumos preces ir jāpieņem un jāpārskaita. Trakākais ir veikali, kur visām precēm ir jāsalīdzina svītru kodi, jāpārskaita tās un Jums ir 3, 4 vai 5 paletes, kuras ir pus otru metru augstas ar 200-300 pozīcijām. Reālais piegades laiks ar preču pieņemšanu būs x2 vismaz ilgāks, nekā viņi ieplānojuši.
Ja šo visu lasa kāds no BLS vadības vai valsts ierēdnis, kuram tiešām rūp kārtība un darbinieka darba apstākļi, tad pirmais ko izdarat, ir paņemat paragona lapu no jebkura šofera un apskataties to! Redzēsiet, ka šoferi izbrauc 6 vai 7 no rīta un pēc plāna ir jāatgriežās noliktavā 16 vai 17. Bet tas ir tikai tad, ja šoferis spēj iekļauties BLS plāna laikos. Neesmu redzejis, ka kāds to spēj, braucot līdzi, apmācību periodā un pats strādajot. Tad paskaitiet stundas un uzdodiet jautājumu, vai tur ir ieplānots kaut 1 min aiziet uz toleti un atpūsties? To zina visa BLS vadība, ka tur nav nevienas minūtes pārtraukums, ne toletei, ne ēšanai, ne degvielas uzpildīšanai, ne auto apskatei/apkopei, ne auto mazgāšanai, nekā tur nav ierēķināts. Un vēl uz tā visa Jums BLS aizrādīs, ka lēni strādajat un, ja gribat vairāk nopelnit, ir jāstrādā ātrāk, jo maksā taču no padarītā! Turpinu. 45min pārtraukumu visi šoferi šmauc. Tie liek atpūtu(gultiņu) tahogrāfā tad, kad reāli tie krauj preci āra ilgāku laiku. Kolēģi strādā kā vergi bez pārtraukuma un ļoti daudzi pat bez ēšanas 8-12.stundu laikā. Ja kāds ko apēd, tad pie stūres ar vienu roku, braukšanas laikā, vai kamēr gaida rindā pie izkraušanās. Pipē kabīnē. BLS - darba diena var būt īsāka vai garāka par 8 stundām. Reāli - 90% gadījumā vidēji 11-12 stundas, 10% gadījumā zem 8 vai virs 12 stundām. Ja Jūs man neticat, izbrauciet līdzi ar nabaga šoferiem un redzēsiet realitāti. Lielākā daļa šoferu stum pus tonīgas paletes ar mehāniskajām rohlām. Preces ir dažādas, daudz, sakrautas lielām porcijām. Piemēram, piegadāsiet paletes ar cukuru. Maisi pa 25kg ar 800kg uz 1 paletes. Piebrauksiet pie klienta, nesīsiset cukuru ar rokām bez apstājas un tik un tā atpaliksiet no BLS grafika. Tad Jums aizrādīs par lēnu strādāšanu. Forši ne? Nerunāšu par to, ka strādāsiet lietū, sniegā. Grūti piebraucamās, šaurās vietās, kur rohla nestumsies. Būs sastrēgumi. Risks iekļūt avārijās un gūt darba traumas, bet vadība pret Jums izturēsies kā pret vergiem, kas strādā par lēnu. Jūs nenopelnīsiet to maksimālo ciparu, ko viņi sludinājumā piemin. Tas viss ir tikai, lai iekārdinātu Jūs un jūs mēģinātu ātri, daudz un smagi strādāt, lai BLS vadība labi nopelnītu, pats visu laiku cerēsiet, ka būs kāds mēnesis ar augstāku samaksu. Pieņemu, ka jaunajiem darbiniekiem arī sāķumā dos "sliktākos klientus". Jūs atlaidīs, kad izdegsiet, pārpūlēsieties, dabūsiet veselības problēmu un ja būsiet par lēnu. Viss ir ļoti gudri un viltīgi aprēķināts no BLS puses!

Publisks fuij maniem bijušajiem kolēģiem, kuri ir vainīgi pie šīs situācijas. Kuri atļauj sev kāpt uz galvas, sevi čakarēt, sevi pazemot, lai tik dabūtu to naudu. Jūs, mani bijušie kolēģi, esat atbildīgi pie tā, ka vairs nevar normāli strādāt, jo sevi esat pārdevuši par naudu. Es zinu, ka Jums nepatīk BLS darba apstākļi, bet ko tad Jūs gaidat? Tā ir sistēma, ko veido darba devējs ar darbinieku.
Visi, tiešam visi, nospraudiet robežas un ņemiet pusdienas pārtraukumu, beidziet skriet uz ātrumu, beidziet ļaut sevi izmantot un čakarēt, beidziet strādāt virstundas! Pieprasiet mainīt darba nosacījumus un samaksu! Tikai visi kopā Jūs to varat panākt.

04.01.2024

Uzņēmums saņēma paziņojumu par šo sūdzību

Komentāri (4)

Z zobenzivs 06.01.2024

Pēteris Krīvens ir valdes loceklis BLS latvija. Kaut kas neiet kopā. esat uzmanīgi kad ir šāda informācija. Patiesi domajat ka Pēteris pats apr savu darbu rakstīs sūdzību? Nedomāju gan, zinot šo cilvēku! Sūdzībai nevar uzticēties, kaut gan izklastītais ir parasti darba pienākumi jebkurā loģīstikas transporta piegādes kompānijā. uz ko tad jūs cerat?

P Pēteris Krīvens 07.01.2024

protams, ka te neviens nerakstīs savu vārdu uzvārdu un personas kodu. Par to jau nav viss šis stāsts. Stāsts ir par to, lai cilvēki zina, kas ir ši par darba vietu. Jūs pārbaudijāt tikai to, kas ir pēteris krivāns, tam vispār nav nozīmes "zobenzivs". Pārbaudiet, kādi ir darba apstākļi BLS, pārbaudiet manu informāciju un redzēsiet, kas patiesība ir BLS...

G Gundars Br 09.01.2024

Gundar, mēs tā pat zinam kurš slēpjas aiz Pētera segvārda. Tas, ka Tu nespēj izdarīt minimumu, diemžēl jau nav un nebūs neviena uzņēmuma problēma. Tevi neviens, nekur nedzina, Tu bieži pats lidoji pa mākoņiem. Atbrauc pie klienta, iestum paleti un pasaki klientam, lai uzgaida, jo redz Tev uz tualeti vajag. Tad Tu nomet auto pie rampas un aizej pilnīgi pretējā virzienā, lai veikalā iegādātos bulciņu - vai tas ir slikti, nē, nav, bet Tu jau pats tērē lieki savu laiku. Tālāk, Tu no rīta tērē 15min laika lai atrastu cimdu, kuru kaut kur pazaudēji, tai vietā, lai iztērētu 3 min laika, pieejot pie koordinatora un uzprasot jaunu pāri. Atkal uzņēmums vainīgs?
Visās loģistikas firmās šāda tipa darbs ir vienāds, jo šoferi nevis dzenas pakaļ naudai, bet gan saprot elementāru matemātiku - “ātrāk sākšu, ātrāk beigšu”
Kā Tu izskaidrosi tos cilvēkus, kuri ved 25+ klientus un 18 pll un atgriežas 14:00/15:00 - mistika noteikti.
Žēl, ka nebiji tik drošs pienākt ar kādu par šo visu parunāt, bet izvēlējies tādu gļēvu ceļu - publisku nomelonašnu, bez īsti jebkādiem pierādījumiem.
No sirds novēlu Tev atrast īsto sevi un noteikti kādu mierīgāku darbiņu.

P Pēteris Krīvens 10.01.2024

Nav nozīmes, kas slēpjas aiz segvārdiem, jo raksts palīdz izglītoties un aizdomāties.
Pāris mīnutes toletē, bulciņas, cimdi utt. ir sīkumi un unikālas reizes, ja vēl vispār tā ir patiesība.
Jāsaprot ir darba būtība. 15-18 paletes vedīs visi,tas ir pilns smagais. Kad jums stāstīs, ka ir tādi, kas ved +21 klientu dienā, tad tie būs 1-3 šoferi no visiem 60. Atkārtojos vēlreiz - izpētiet viņu maršrutu lapas! +21 klients nemaz nav katru dienu, klienti ir ļoti tuvu viens pie otra un preces ir nelielos apjomos pie katra klienta, preces ir viegli saskaitāmas vai pat nav jāpieņem. Jums jāsaprot arī nianse, ka vieglāk ir aizvest un pieņemt ir 4 klientus, pa 1 paletei ar 50 precēm pie katra, nekā pieņemt un meklēt preces pie 1 klienta, pa 4 paletēm ar 200 precēm samaisītām kopā. Jo vairāk dažādu haosā sīki sakomplektētu preču būs kopā, jo meklēšana pēc to svītru kodiem būs ilgāka, bet jums maksās par piegādāto klientu skaitu, skat līgumu.
Rezumē. Ilgadējie BLS šoferi smels krejumu, bet jaunos šoferus čakarēs - Jums dos "sliktos" klientus, kur būs ilga preču meklēšana/nodošana. Jums dos tālas distances starp klientiem.
Neticiet MUTISKIEM solījumiem par algas palielināšanu pārbaudes laikā. Jums maksās kā līgumā būs noteikts, 3.mēnešus 1100eur neto mēnesī, kas ir 50eur dienā par 11-13.stundām, kas būs +/- ap 4eur/st. Un līdz ko jūs neskriesiet tik ātri, kā BLS gribēs, jūs atlaidīs un nāks nākamais! :)

Pievienot komentāru

Pozitīva Neitrāla Negatīva
Lejupielādēt failus

Sīkdatnes mūsu tīmekļa vietnē tiek izmantotas, lai darbu tajā padarītu draudzīgāku un efektīvāku lietotājiem. Lai nodrošinātu visu vietnes funkciju darbību, lūdzu noklikšķiniet uz „Pieņemt Sīkdatnes”. Plašākai informācijai iepazīstaties ar mūsu Sīkdatņu lietošanas noteikumiem un ar mūsu Personas datu apstrādes noteikumiem.

Pieņemt Sīkdatnes