Par attieksmi pret invalīdiem - Slikts serviss

Rīgas Sao kasē, pērkot autobusa biļeti agrāk nebija cilvēkiem ar kustību traucējumiem jāuztraucas, jo katrā reisā bija invalīdu vietas, kuras nebija paredzētas izpirkšanai pārējiem. Tagad invalīdu sēdvietām autobusos noņemts marķējums un arī kasē reisa sākumpunktā tiek piedāvātas vietas, kuras citi neizvēlas jeb pāri palikušās. Agrāk pat neilgi pirms reisa invalīdiem bija atstātas iegādei viņu vietas. Tas bija ērti un garantēja, ka braukt būs droši - varēs redzēt ceļu un tuvojošos pieturvietu, arī slimās kājas vai sāpošā mugura nebūs jāstūķē šaurā vietā/jāatdauza katrā bedrē mugurkauls! Veseliem cilvēkiem ir vienalga, kur likt kājas un nekas nekaiš sēžot jebkurā vietā, tomēr arī viņi neizvēlas mikroautobusā sēdvietu nr.1 - pie loga aiz šofera aizslietņa, bet bispirms nopērk atsevišķās sēdvietas, tad citas. Vecāki cilvēki nevēlas sēdēt uz aizmugurējā Sola, kur ziemas drēbēs bieži ir par maz vietas. Tomēr pusstundu pirms reisa 2. Gr. Invalīdam kasiere šos vietas izsit. Ja palūdz biļeti uz citu reisu, kur vairāk vietu, tad ir dusmīga. Pasažieriem esot iepriekš jāpasaka, ka viņi nevar ietilpt pārmērīgi neērtajās vietās.
Esmu novērojusi, ka lielo autobusu šoferi neļauj apsēsties vietās nr.1-4, kas agrāk bija marķētas kā vietas sievietēm stāvoklī vai cilvēkiem ar kustību traucējumiem. Tās bieži ir ar gumijām vai kā citādi aiztaisītas ciet. Lai arī reisā Rīga-Auce ar uzrādīto biļeti nr.1, šoferis lika man doties dziļāk salonā, jo vietu būšot daudz. Tāpat tika uzkliegts, lai neliekot iepirkumu somu uz sēdvietas, kurā bija iegādātie audumi. Viņš brutāli nometa to uz grīdas. Visu laiku to biju turēJusi klēpī, tāpēc tās apakša bija tīra. To šoferim pateicu. Tomēr viņš palika pie sava un draudēja mani piespiest pirkt bagāžas biļeti. Viss tikai tāpēc, ka gribēju apsēsties biļetē norādītajā sēdvietā.
Arī virzienā uz jūrmalu lielajos "nordeka" autobusos šādi tiek aiztaisītas priekšējās sēdvietas. Kāpēc? Kāpēc uz tām var atrasties tikai šofera privātās drēbes un somas?
Autoostas admiminstrators aizņemts ar naudas skaitīšanu, tāpēc informāciju uzņem ar atrunām un nevēlēšanos problēmu piefiksēt. Rodas iespaids, ka šāds darbinieks autoostā ir lieks, jo pasažieru problēmas nevēlas risināt - tikai nodarbojas ar demagoģiju.
Tas nav normāli! Tāda izturēšanās neliecina par transporta nozares darbinieku rūpēm par pasažieriem, par labu apkalpošanu un servisu.
Visiem zinšms, ka Rīgas sao apmeklē ne tikai Latvijas iedzīvotāji, bet arī ārvalstu studenti, starptautiskie tūristi u. C. Viesi. Lūdzu nebojājiet mūsu valsts tēlu ar formālu attieksmi pret cilvēkiem un rupju izturēšanos!

Papildināts Neapmierināta invalīde 08.05.2023

Tā netika risināta.

Pievienot komentāru

Pozitīva Neitrāla Negatīva
Lejupielādēt failus

Sīkdatnes mūsu tīmekļa vietnē tiek izmantotas, lai darbu tajā padarītu draudzīgāku un efektīvāku lietotājiem. Lai nodrošinātu visu vietnes funkciju darbību, lūdzu noklikšķiniet uz „Pieņemt Sīkdatnes”. Plašākai informācijai iepazīstaties ar mūsu Sīkdatņu lietošanas noteikumiem un ar mūsu Personas datu apstrādes noteikumiem.

Pieņemt Sīkdatnes