LV RU

ĒSTUVE viesu namā "Province" Cēsīs - Klientu apaklpšana

Vēlos padalīties ar iespaidiem par klientu apkalpošanas prasmēm, manierēm un attieksmi.
Ir pavadīta jauka nedēļas nogale. 6 pieaugušie un bērns ( 3 g.) dodamies ieturēt pusdienas vienā no iecienītākajām ēstuvēm Cēsīs. Patīkama apkārtējā vide, bērniem ir kur spēlēties, nožogota teritorija. Viss būtu labi.Mūsu kompānijā bija arī cēsinieki, tādēļ jau iepriekš zinājām, ka porcijas būs jāgaida ilgāk kā parasti - minūtes 40 būtu ok. - mēs ar to rēķinājāmies. Kaut gan arī tas jau ir ilgi.
Veicām pasūtījumu, pēc brītiņa mums atnesa dzērnienus un, kā jau ierasts gaidījām. Gaidījām 1,5 st. ( pusotru stundu) pie tukša galda, līdz mums sāka nest porcijas. Līdz tam neviens pat neiedomājās, ka varētu pabrīdināt, vai atvainoties, par tādu kavēšanos. Meitenēm atnesa salātiņus, bet puiši, joprojām sēdēja bez ēdiena. Arī galda piederumi bija nepietiekami. Puisim, kuram porciju atnesa pēdējam, nepietika dakša. Pat to vēl nācās gaidīt. Tas pielika punktu pacietībai. Par tādu attieksmi, arī mēs - pārējie- bijām neizpratnē. Kad beidzot atnesa trūkstošos galda piederumus, puisis palūdza, lai viesmīle sagatavo rēķinu ar -30%. Skarbi, bet rosina uz pārdomām.

Nesagaidījuši rēķinu - gājām maksāt iekštelpās. Pie kases stāv paziņojums, ka ar kartēm norēķināties, nevar. Vai arī par to nebūtu jābrīdina iepriekš?

Viesmīles bija manāmi apjukušas par mūsu prasībām un pasauca iestādes īpašnieci. OOOOOooo... un tad sākās interesantākā daļa.

Izrādījās, ka esam atnākuši nelaikā - tad, kad ir daudz cilvēku ( bijām šeit no 15:30 - 17:30 kamēr paēdām) Vai tad paši nevarējām to iedomāties? "Ko jūs gribat? Vai tad neredzat, cik daudz cilvēku? Visi vienlaicīgi esat atnākuši, vienlaicīgi pasūtījuši. Te taču nav nekāds bistro. Nezinājāt, ka būs jāgaida? Pirmo reizi esat tādā iestādē????" tā saimniece. Mēs no tāda teksta vienkārši ŠOKĀ. Kā gan mēs to būtu varējuši zināt. Prasījām vai tad tiešām nevarēja pabrīdināt, ka jagaida būs TIK ĻOTI ilgi. Bet nē " Te taču nav nekāds augstākās klases restorāns" - tā atkal saimniece. Nu tad, kas par iestādi jūs īsti esat?
Paziņas, kas atnāca krietni vēlāk jau sen bija paēduši, samaksājuši un prom. Prasam kā tad tā? Izrādās, ka citi pasūtot karbonādi, kas ir jau sagatavota un atliek IESVIEST MIKRENĒ, bet mēs redziet krūtiņu pasūtījuši. Un šī porcija veselas 20 min. jāgatavo.

Tātad, ja iestāde, nav BISTRO, bet karbonādi pasniedz no MIKRENES. Nav arī restorāns, kur pastāstītu, kāds varētu būt aptuvenais gaidīšanas laiks. Kā sauc šādu iestādi? - Prasta ieskrietuve? Jeb vienkārši - ĒSTUVE?

Vārdu, pa vārdam un mūsu saruna sāk izvērsties diezgan nepatīkama, jo "Province" īpašniece pat nedomā, ka būtu jāatvainojas. Maļ tik savu, pie tam diezgan neglītā un skaļā tonī. Piedraudot pat ar apsardzi, ja tūlīt nesamaksāsim. Īsta lauku bāba, kas dzird tikai un vienīgi sevi. Mums, redziet, pašiem bija jāzin, ka nāksies ilgi gaidīt. Pašiem tas bija jāpajautā, jo "Te nav augstākās klases restorāns, un neviens mums te pakaļ netekalēs". Ja mēs nāktu ēst brokastis - mūs apkalpotu zibenīgi.

Nesapratu. Kādēļ jāsalīdzina sevi te ar BISTRO, te ar RESTORĀNU. Tā arī palikām nezinot, kas bija tas, kur ēdām :D No ārpuses izskatījās diezgan pieklājīgi un arī cenas tuvu restorāna līmenim.

Beigu beigās - runa jau nav par naudu vai atlaidi. Runa ir par cilvēcīgu attieksmi un kaut vai normālu apkalpošanu. Ja kāda no meitenēm pienāktu un pabrīdinātu, ka pasūtījums kavēsies, vai piedāvātu pasūtīt kādas ātri pieejamas uzkodas - kaut vai riekstiņus, grauzdiņus, vai varbūt kādu dzērienu. Galu galā 1,5 st sēdēt pie tukša galda diez kas nav. ...........Tādā gadījumā mūsu attieksme arī būtu savādāka, bet, ja saimniece, nav izskaidrojusi, kā rīkoties, ja pasūtījums kavējas, rezultāts ir šāds :( Man tas šķiet - elementāri viesmīlības pamati.

Beigās gan īpašniece izmocīja "nu tad es atvainojos MEITEŅU VĀRDĀ" Vai tad meiteņu vārdā? Patiesībā jau, ar atvainošanos no viņas puses arī būtu pieticis. Panāktu pretī un piešķirtu kādus -10% un šķiramies kā draugi.

Kam tā viņas bļaustīšanās bija vajadzīga? Sajutās kā priekšniece? Pacēla savu pašapziņu? Nez vai.......

Žēl, ka to dzirdēja arī iekštelpā sēdošie klienti. Un viena no viesmīlēm pēc šīs sarunas vairs nebija spējīga strādāt. Nu ko lai saka?
Protams. Ir cilvēki, kas pie Jums nāca ēst un turpinās to darīt. Pieļauju, ka "savējos" pazīstat, lutinat un aptekalējat, bet arī pret pilsētas viesiem (kā arī jebkuru klientu) derētu būt laipnākiem, pieklājīgākiem, atsaucīgākiem. Tuvojas pilsētas svētki. Padomājiet par to!!! ;)

Katrā ziņā - mums palūdza šeit vairs nenākt.

Ja godīgi - nemaz negribas, un nevienam neieteikšu. 1,5 st + pārmetumi, ka paši vien vainīgi. Nožēlojami.

.

Komentāri (4)

L Latio Fox 15.07.2013

Man, savukaart liekas, ka ir cilveeki, kam ar naudinaam pasvakaak, bet gribaas paseedeet kaadaa bistro, vai eestuvee...un, tad piesienaas pie visa, lai tikai dabuutu 10%atlaidi!!!Tas jau ir smiekliigi!!!

Un, ja jau to atlaidi gribeeji-taa arii vareeji pateikt, nevis uzkurinaat visu personaalu!

A Albis 26.08.2013

Izlasi vispirms par ko ir runa...
Ir kafejnīcu vadītāji kuriem ar to naudiņu tā pašvakāk, diemžel ar sapratni kas ir viesmīlība arī!

Z zilais valis 26.08.2013

Esmu pilnīgi un galīgi viesu nama īpašnieces pusē. Uztaisīt skandālu un pieprasīt 30(!)% atlaidi... Priekš kam man tādi klienti?

D Drakosha 29.08.2013

Es gan negribētu iet uz tādu ūķi, kur personālu var uzkurināt :) bet ēdienu nevar sagaidīt, lai zilais valis sēž tur viens :)

Pievienot komentāru

Pozitīva Neitrāla Negatīva
Lejupielādēt failus

Sīkdatnes mūsu tīmekļa vietnē tiek izmantotas, lai darbu tajā padarītu draudzīgāku un efektīvāku lietotājiem. Lai nodrošinātu visu vietnes funkciju darbību, lūdzu noklikšķiniet uz „Pieņemt Sīkdatnes”. Plašākai informācijai iepazīstaties ar mūsu Sīkdatņu lietošanas noteikumiem un ar mūsu Personas datu apstrādes noteikumiem.

Pieņemt Sīkdatnes