Bērnu zobārstniecības poliklīnika, Stabu ielā 9 - dežūrārste Dr.Kaufelde

Biju šokā par to kāda attieksme ir pret bērniem ir Stabu ielas diennakts zobārstniecībā, māsiņas ļoti laipnas un atsaucīgas, bet dežūrārste (tajā dienā tā bija Dr.Kaufelde) asa, neiejūtīga un nekompetenta tieši kā bērnu zobārsts, ar tādu attieksmi es pie viņas pat kā pie pieaugušo zobārsta neietu. Iepriekš biju lasījusi daudz labas atsauksmes par Dr.Kaufeldi internetā, un tāpēc, kad brīvdienā manam bērnam bija problēmas ar zobu, un netikām pie savas zobārstes, sazvanot Stabu ielas zobārstniecību, un ,uzzinot, ka dežūrārsts tieši tajā dienā ir Dr.Kaufelde, nolēmu tomēr riskēt un aizvest savu bērnu uz Stabu ielas bērnu zobārstniecību, kaut iepriekš biju dzirdējusi ļoti pretrunīgu, vairāk negatīvu informāciju par šo iestādi un attieksmi pret bērniem tajā. Saistībā ar pozitīvo informāciju internetā par dakteri, biju noskaņota pozitīvi, bet ierodoties un pati ieraugot, kas tur notiek, savu bērnu tā arī neievedu pie viņas. Ja es kā pieaugušais nepieļauju, ka tā izturas pret mani, kā es varu pieļaut, ka tā izturas pret bērnu. Man bija patiesi žēl to bērnu, kuru vecāki vai nu pieļauj tādu attieksmi pret savu bērnu, vai nu arī tiešām ir pilnīgi izmisumā, ka ļauj, ka ar viņu bērniem tā izrīkojas. Pa to laiku, ko tur pavadīju un dzirdēju, man pietika, lai pārliecinātos, ka tā nav tā pati daktere par kuru lasīju internetā - kā viņa mākot apieties ar bērniem un varot sarunāt, lai bērns atver muti vaļā. Varbūt tiešām strādājot ikdienā ar bērniem pieņemšanā viņa arī ir jaukāka, bet man negribas ticēt, ka šie bērni, kas akūtās situācijās griežas pie viņas būtu ar kaut ko atšķirīgāki, ka var atļauties viņus apvainot un manuprāt vnk nejauki izturēties , piemēram, pret kādus piecus gadus vecu meitenīti un mazliet mazāku puisīti. Uzgaidāmajā telpā sēžot varēja dzirdēt, kā bērni bļauj un raud un daktere ne tikai atļāvās pacelt balsi, bet arī nosaukt piemēram mazo meiteni par niķīgu, tāpēc, ka viņa raudāja un īdēja no sāpēm. Mazā iznāca no kabineta noraudājusies, nobijusies un nelaimīga, skaidrs, ka bērnam visdrīzāk sāpēja urbjot zobu un cik sapratu zāles liekot virsū. Pat aiz durvīm varēja dzirdēt cik daktere bija neiejūtīga, bļaujot virsū, ka viņa ir nepacietīga un niķīga, viņa drīzāk iedvesa bērnam bailes un stresu. Meitene pēc tam teica, ka viņai tā zobārste nepatika, bet vecmamma, kura bija līdzi teica, ka tie tik niķi kā zobārste teikusi, man žēl, ka tieši šādu cilvēku dēļ, kas pieņem, ka norma ir kliegt virsū bērnam, apsaukāt viņu un likt paciest sāpes, šādi ārsti var atļauties pret bērniem izturēties. Nākamais bija mazais puika, kurš sapratu jau četras stundas ir tur un tā kā uzreiz nav gribējis vērt vaļā muti (es arī negribētu ar tādu dakteres attieksmi) un cik noprotu daktere arī pārāk nepūlējās pierunāt, bija visu laiku gaidījis, kad daktere atkal viņu pieņems. Pasaucot viņu jau nelaipni viņa norādīja, ka ātrāk, lai kustas un tad kad viņš iegāja kabinetā un pēc brīža sāka raudāt un īdēt, viņa jau atkal pacēla balsi un sāka bērnam pārmest un draudēt. Man pietika šīs pusstundas, kuras laikā es tikai dažas minūtes redzēju dakteri, viņas nelaipno un negatīvo attieksmi, lai saprastu, ka es nevēlos pieļaut, lai tā izturas pret manu bērnu. Man tiešām grūti saprast to, ka visur skandina, ka bērnu zobārstniecība ir par brīvu, bet reāli šādu zobārstu attieksmes dēļ, bērni baidās un pēc tam negrib iet pie zobārsta un vecāki ir gatavi maksāt naudu, lai vestu bērnus uz privātajām zobārstniecībā. Un tad tiešām brīnums kāpēc tur tie paši bērni nebļauj, ver vaļā mutes, nav kašķīgi un ārsts „pēkšņi” var sarunāt gan salabot zobus, gan ja, nepieciešams iedodot anestēziju, neliekot bērnam ciest no sāpēm vai pazemot viņu un citādi emocionāli traumēt. Un šajās privātajās zobārstniecībās ir tāda pati tehnika, tie paši instrumenti, vienīgais atšķirīgais ir - ATTIEKSME!!! Noteikti ticu, ka ir arī normāli valsts dotēti bērnu zobārsti, kuriem ir sirdsapziņa un kuri neatļausies tā izturēties pret bērnu, jo naudai nevajadzētu būt galvenajai, kas nosaka attieksmi pret bērnu, kurš tiešām ir tik neaizsargāts un nevainīgs. Vecāki izvērtējiet zobārstu pie kuras vedat vai vedīsiet savu bērnu, viņš tāpat kā Jūs ir pelnījis labāko un profesionālāko attieksmi, nepieļaujiet, ka viņam liek ciest sāpes un emocionāli pazemo.

S

Komentāri (12)

B Beta 26.01.2013

Nezinu ne zobārsti, ne klīniku, bet pēc apraksta.. nu domāju, ka stāsts ir pārspīlēts.
Pirmkārt - tas nav ārsta darbs pierunāt bērnu - vecākiem ir jāsagatavo mazais cilvēciņš un jāizstāsta problēma, jānomierina.
Bērni ir niķīgi - ta nu gan šausmīga apsaukāšanās.
Kā Jūs varat zināt, ka sāpēja? Jūs bijāt blakus un redzējāt, ka bez anestēzijas labo zobus? Bērni bieži raud no BAILĒM vai tāpēc, ka negrib kaut ko.
Pie ģimenes ārstes dzirdēju kā trīsgadīgs bērns kliedz, likās ka nezin ko dara, bet realitātē tikai paklausījās ar visu pierunāšanu.. un tad mamma pati atzina, ka kaprīzs viņai bērniņš un kad kliedz, tad viss parasti tiekot ļauts.
Un nekompetenta - tas sanāk, ka nepareizi laboja zobus? Pēc kādiem datiem šāds spriedums?

E ELLIO 27.01.2013

Liela daļa bērnu ir vienkārši izlutināti un vecāki mājās neko nestāsta kā un kas tiks darīts zobārsta kabinetā, bieži vien pasaka, ka nedarīs neko.
Tad kā lai bērnam salabo zobu neko neizdarot?
Otra lieta, valsts par bērnu zobu labošanu maksā kapeikas, ka ir zem plombju pašizmaksas, tad arī nav brīnums, ka daudzi zobārsti atsakās strādāt ar bērniem, neslēdz līgumus un sūta uz institūtu ārstēt.

5 5nams 27.01.2013

Es diendienā strādāju blakus dr. Kaufeldei un apbrīnoju viņas pacietību darbā ar bērniem. Ar visiem un bez nevienas skaņas laikam netiktu galā neviens zobārsts, pat par lielu maksu un pašā dārgākajā kabinetā- nē. Sūdzības autore jau pati min, ka ieradusies dežūrā, kurā mūsu poliklīnikā cenšas pieņemt pēc iespējas visus cilvēkus ar akūtām sāpēm( gan jau esat saskārušies ar iestādēm, kur izsniedz 5 dežūrārsta numurus un viss), tādēļ tik tiešām nav bezgala daudz laika veikt visas iepazīstināšanas darbības ar zobārsta aktivitātēm(pie tam- bērnam, kam jau ir akūtas sāpes taču kādreiz jau bija jābūt apmeklējušam zobārstu- kā nekā caurumi neizaug uzreiz. )
Ja tā vēl ir pirmā vizīte, ar akūtām sāpēm, kas vēl ilgst ne pirmo dienu...Protams, tas nav viegli nevienam- ne bērnam, ne viņa pavadonim(kas vēl dažkārt saka, ka NEKAS jau nebūs) un ticiet man-NESAGĀDĀ BAUDU NE DR. KAUFELDEI NE ARĪ KĀDAM CITAM ĀRSTAM. Pie tam, pie mums nonāk bērni, kurus citi jau ir nosūtījuši ārstēt zobus narkozē, taču naudas nav, zobs sāp...Ko tad mums darīt? Tas ir populāri pateikt- viņš kliedz, pie mums tas nav pieņemts- ejiet tik uz Stabu ielu!
Jaunajā ēkā 1. slimnīcā, kur strādāsim jau rudenī, kabineti būs vairāk izolēti, taču nepatīkamās manipulācijas joprojām paliks. Nevar salīdzināt bērnu, kam ir mazs, mazs bez anestēzijas ārstējams caurumiņš ar bērnu, kam, pieskaroties smaganai, līst strutas.
Mēģinājām piesaistīt psihologu, taču cerības neattaisnojās. Ir viņa izstrādātas rekomendācijas, taču vecāki ar to lasīšanu neaizraujas.
Par naudu- jā, maksā maz, taču tas noteikti nav iemesls, kāpēc bērns pie mums raud- tas nemaina attieksmi- viņam vienkārši nav patīkami, viņš nav sagatavots un ir jādara tas, ko negribas( un to viņš nav pieradis darīt)
Jau esam kādreiz pārrunājuši ar kolēģiem, taču laikam jāatgriežas pie tā atkal- ja bērns nekontaktē un ar savu uzvedību traumē pārējos ir jārīkojas kā visos jūsu pieminētajos kabinetos ar attieksmi- procedūra jāpārtrauc, bērns jānomierina ar mazu dāvaniņu un jāaizsūta tālāk- pie labāka ārsta.
Piektdien, 25. janvārī, dr. Kaufeldei dežūrā bija 15 pacienti(4 stundu laikā), kurus pieņemt palīdzēja kolēģi. Arī 26. janvārī dakterei bija dežūra. Nu nav tik daudz ārstu, kas var strādāt ar bērniem- varbūt pasaudzēsim viņus?

R Romija 28.01.2013

...mīļā māmiņ! Varbūt, Jūs vēl teiksiet, ka dakteris ir vainīgs, ka piecgadīgiem bērniem ir cauri zobi?
Tā tomēr būs māmiņu, lutinātāju vaina, kuras vakaros regulāri neiztīra bērna zobus! Bērni nav vainīgi un dakteri arī nē, bet māmuļas gan!

E ELLIO 29.01.2013

Es vispār varu apbrīnot dažu vecāku attieksmi.
Bērnam jau tā viss par brīvu, nē vēl ceļ pretenzijas, ka neprot apieties ar viņu cukurdupsi.
Kad zobārsti vairs neslēgs līgumus un jums būs par plombi bērnam jāsamaksā 20. ls, tad zināsiet kā celt pretenzijas.Un tad arī zināsiet, ka bērnam zobi ir jātīra un pie zobārsta jāiemāca uzvesties.
Bet es šitādus ņerkstētājus sūtu uz institūtu bez ceremonijām, lai iet un maksā par narkozi, bērnu zobārstniecība nav rentabla, lai es tērētu savu laiku, nervus un pēc tam saņemtu kapeikas.Tai laikā varu pieņemt maksātspējīgus klientus, kas vēlas zobus ārstēt un protezēt.

N NicolasNC 29.01.2013

Neviens neņemiet galvā ELLIO šinī rakstā http://www.sudzibas.lv/lauvas-zobs-c26015.html?selcom=136055#c136055 viņa atklāj savu identitāti, viens no nekaunīgākajiem zobārstiem Ieva Stūŗmane . ELLIO komentāri nav objektīvi!

L LORA 29.01.2013

Māmiņ! Varbūt, ka ārsti ir vainīgi, ka divgadīgam bērnam visi zobi ir bojāti. ? Vai ārstam jātīra katru vakaru zobi jūsu bērnam, jāved divas reizes gadā pie ārsta uz pārbaudi.? Vecāki atved tad kad sāp un vēl pasaka, tev jau neko nedarīs.Vai ārsts nodarbosies ar buršanu, beigās ārsts paliek sliktais. Kā lai salabo zobus, ja vecāki paši nav motivēti ārstēt zobus.? Ir lietas, kas vienkārši ir jādara, bet nevis prasīt bērnam . Bērns nevar noteikt ko darīt, viņš ir mazs, bet ja jūs atļaujat bērnam izvēlēties, tad paši arī sagādājiet ciešanas sev un bērnam. Bērni ir izlutināti, neiecietīgi.
Neviens jums ar varu neliek nākt pie ārsta, ja jūs pati varat savam bērnam sniegt palīdzību.Vedot bērnu pie ārsta ir jāsagatavo .
Kamēr vecāki nesāks maksāt par savu lolojumu zobu ārstēšanu paši (neviss valsts) tikmēr nekas nemainīsies.

Komentēja: LORA

Z zuzis 21.02.2013

ejam jau 5 gadus, daktere brinishkjiga. pupu mizas, katrs sanjem pec nopelniem! ejat uz citu kliniku un miers!

M mortal 22.02.2013

Romija - nu neticu, ka zobos caurumi rodas tikai tapec, ka nav kartigi tiriti. Ir ir diezgan stulbi, vainot pie tas mates. Ir tada lieta, ka genetika un ta ietekme daudz.
Man piemeram ir divi berni, kur vienam no viniem caurumi rodas viens pec otra, bet otram vis kartiba. Vai sanak, ka es tiru zobus tikai vienam bernam?
Ne tiru abiem, bet viens vairak iedzimis teva, kuram ari no bernibas loti slikti zobi un otrs mamma kurai ir krietni labaki zobi.
Bet ja runa par dr. Kauferi, mana krustmeitina iet pie vinas un ir tikai labas atsauksmes.

G gunite 19.03.2013

Pie Dr. Kaufeldes noācām tieši, kā pie dežūrārsta. Un jau vairākus gadus savu dēlu vedu tieši pie Dr. Kaufeldes un nevienu sliktu vārdu nevaru par viņu teikt. Dēls pie dakteres iet bez bailēm un uztraukuma.

Māmiņ, Jūs pati neziniet ko gribat...

V verpeja 06.11.2013

Lasot šos komentārus man rodas jautājums, kādēļ tad par naudu ejot privātklīnikā bērni smaida un iet ar prieku? Šeit taču redzams, ka dakterei interesē tikai nauda, bet tādā gadījumā taču var izvēlēties biezos klientus un nepieņemt bērnus, ja ir tik nervoza un nesavaldīga. Varbūt tomēr pieņemot šos bērnus dakterei sanāk gan kāds labums no valsts, ja jau nebūtu, tad sen atvērusi būtu savu privātpraksi un bērnus nepieņemtu. Žēl tikai, ka visa rezultātā cieš bērns. Uzskatu, ka zobārstam jābūt iejūtīgam jau no paša sliekšņa, klientam jājūt, ka viņš ir gaidīts un, ja to nevar, tad ar ārsta vārdu nav ko lepoties, tad tas ir spīdzinātājs. Ņemot vērā situāciju valstī, kad daudzi normāli ārsti ir aizbraukuši, tad nav viegli starp šiem monstriem atrast jauku ārstu ar lielo burtu.

I ievucis.s 21.11.2013

Visa mana ģimene (trīs bērni, vīrs utt.) zobus labojam pie dr. S.Kaufeldes. Visu cieņu. Mīļa, sirsnīga, kompetenta savā profesijā.

Pirms tam, pati, nebiju gājusi pie zobārsta 10. gadus.Bija bail.Smagas atmiņas par šausmu ārstiem.Dr.S.Kaufelde, mani, kā mazu bērnu mierināja un pierunāja. Neticu, ja pat pret mani - pieaugušo izturējās kā pret bērnu, tad kāpēc lai tas nebūtu pret bērniem.
Mīļo māmiņ: varbūt nākošreiz, pirms ejiet pie zobārsta apmeklējiet slimnīcu Tvaika ielā. Varbūt tur palīdzēs tikt galā ar Jūsu negācijām pret līdzcilvēkiem.

Pievienot komentāru

Pozitīva Neitrāla Negatīva
Lejupielādēt failus

Sīkdatnes mūsu tīmekļa vietnē tiek izmantotas, lai darbu tajā padarītu draudzīgāku un efektīvāku lietotājiem. Lai nodrošinātu visu vietnes funkciju darbību, lūdzu noklikšķiniet uz „Pieņemt Sīkdatnes”. Plašākai informācijai iepazīstaties ar mūsu Sīkdatņu lietošanas noteikumiem un ar mūsu Personas datu apstrādes noteikumiem.

Pieņemt Sīkdatnes