Aver - Nekorekta pārdošanas cena, ilgstoši neatbild uz zvaniem vai ziņām
Īpašuma skudinājums internetā pieejams diezgan ilgu laiku. Pieteicāmies uz apskati, viss noritēja veiksmīgi, izteicām piedāvājumu cenai, kas norādīta sludinājumā. Pagāja divas nedēļas bez jebkādas ziņas no aģenta puses, kad sākām mazliet uzstājīgāk jautāt, saņēmām īsu ziņu par to, ka īpašumu pārdos, ja piekritīsim gandrīz piektdaļu vairāk. Kāda iemesla dēļ sludinājumā jāmaldina pircējs!
Komentāri (1)
Šī situācija diemžēl izklausās pēc klasiskas nekustamā īpašuma starpnieku negodprātīgas prakses, kur:
Sludinājuma cena tiek izmantota kā "ēsma", lai piesaistītu potenciālos pircējus,
un reālais mērķis ir pārdot par krietni augstāku summu, cerot, ka kāds jau būs emocionāli ieguldījies.
Kas šeit ir nepareizi:
Maldinoša cena – ja sludinājumā norādītā cena nav reāla pārdošanas cena, tas pārkāpj Patērētāju tiesību aizsardzības likumu.
Komunikācijas trūkums – 2 nedēļu klusēšana pēc konkrēta piedāvājuma ir neprofesionāla un rāda necieņu pret klientu.
Pēkšņa cenas maiņa pēc tam, kad Jūs jau izrādījāt nopietnu interesi – manipulācija.
Ko Tu vari darīt:
1. Iesniedz s*dzību Patērētāju tiesību aizsardzības centram (PTAC)
-
S*dzības forma
Pamato to ar:
Sludinājumā norādītā cena nav patiesa
Ilgstoša komunikācijas ignorēšana
Pēkšņa un būtiska cenas maiņa bez pamatojuma
2. Uzraksti atsauksmi portālos, kur redzēji sludinājumu vai aģentūras profilos
Piemēram:
ss.com vai city24.lv (ja iespējams komentēt)
Facebook (ja uzņēmumam ir lapa)
Google atsauksmes
3. Apsver kontaktu ar Latvijas Nekustamo īpašumu darījumu asociāciju (LANĪDA)
Ja uzņēmums ir tās biedrs – viņiem ir ētikas kodekss, ko vari pieminēt:
lanida.lv