www.sudzibas.lv Apati Profi Neprofesionāla attieksme

Apati Profi - Neprofesionāla attieksme

Pārlasot jau ievietotās atsauksmes sudzibas.lv portālā par darba apģērba veikalu ''Apati Profi'' un, acīmredzot, tā vadītāju Milēnu Saukāni, top skaidrs, ka ne man vienai bijuši pārdzīvojumi saistībā ar šo uzņēmumu un personu. Vēlos padalīties savā pieredzē, lai varbūt kādam/-ai aiztaupītu nepatīkamu iepirkšanos, sliktu garastāvokli un sabojātu dienu.2015.gada 16.decembrī ierados veikalā ''Apati Profi'' Brīvības ielā 132, lai noņemtu mērus jaunajai darba formai, kuru, protams, vēlējos pasūtīt caur savu darba vietu. Ienākot veikalā, mani laipni sagaidīja rudmataina dāma (iepriekš minētā Milēna Saukāne), kad apskaidroju kādā jautājumā esmu ieradusies un, kas man nepieciešams, tiku aicināta uz pielaikošanas kabīni. Darbiniece jautāja par manu apģērba izmēru, pašreizējās darba formas izmēriem, lai noskaidrotu kāds apģērbs man nepieciešams. Atbildot uz darbinieces jautājumiem par savu izmēru, viņas sejā jau bija manāma tāda vaibstīšanās, it kā neticot, ka tas varētu būt mans apģērba izmērs. Darbiniece atnesa pielaikošanai 3 dažādus izmērus. Norunājām, ka apģērbšos un ļaušu viņai sniegt vērtējumu no malas par izmēra atbilstību, kopējo izskatu. Pielaikoju visas atnestās drēbes, jo izmēru piemeklēt bija grūti viens izmērs par mazu, otrs par lielu, taču beigās nonācām pie 1 varianta, kur izmērs kaut cik atbilda svārkiem, vestei un blūzei. Par svārkiem pārdevējai noteicu, ka tomēr ir kāds sprīdis par platu viduklī, bet viņa atbildēja: " Pavelciet svārkus augstāk un būs labi. " Pielaikot man tika iedota melna blūze, lai gan informēju darbinieci, ka ir nepieciešama balta, uz ko viņa atbildēja, ka tas nekas, vien jāpasūta esot. Uzlaikoju visu formu, kad sieviete apsēdās uz galda un sāka komentēt: "Jāņem lielāks izmērs, jo veste nesmuki "sēž" uz gurniem, bet tas gan esot tāpēc, ka gurni un vēders veidojot riņķi un ir nepieciešama sporta zāle. Varbūt sāksiet vienreiz sportot un iet uz trenažiera zāli? Viduklim nav ne vainas, bet tie gurni... Te kaut kas ir jādara lietas labā, Jums jāiet uz sporta zāli, Jūs savādāk izskatāties, ka maza muciņa ar riņķi. Nevajag taču dzīvot uz čipsiem un kolu, ir steidzami jāiet uz sporta zāli." Lielā neizpratnē skatījos uz pārdevēju, kura turpināja, " Es Jums nopietni saku. Jums ir kaut kas jādara lietas labā. Ja Jūs sāksiet sportot, Jums apģērbs sāks normāli izskatīties nevis tā kā tas izskatās tagad. " Pārdevēja aizgāja un sāka rakāties pa plauktiem, pa to laiku jau biju pārģērbusies savās drēbēs un jau gatava iet prom. Visu šo aizvainojošo komentāru laikā es nespēju noticēt tam, ko dzirdu un plikšķināju acis kā tāda muļķe. Pārdevēja atgriezās un teica :" Ah, jau saģērbties. Sāksim sportot jau tagad, uzmēriet šo balto blūzi!". Jāpiebilst, ka vairākas reizes atgādināju, ka man nepieciešama baltā blūze, taču mēri tika ņemti pēc melnās blūzes parauga. Rezultātā izrādījās, ka baltās un melnās blūzes izmēri atšķiras un uz auguma '' sēž'' pavisam atšķirīgi. Darbiniece vēl piebilda " Nav jau gudri nākt pielaikot apģērbu pirms mēnešreizēm, kad krūtis un vēders piebriestot kā ūdens bumbas." Darba formu nācās pasūtīt, jo darba vieta sadarbojas ar šo uzņēmumu. Pie sevis gan nolēmu, ka vajadzības gadījumā, mamma palīdzēs pāršūt darba apģērbu. Lieki piebilst, ka uz atbildi ''Izrakstiet pavadzīmi, uzņēmums apmaksās rēķinu'', cienījamā pārdevēja kļuva vēl neapmierinātāka un tikai vēlreiz atgādināja, ka jāiet uz to sporta zāli, savādāk izskatās briesmīgi. Veikalu pametu neatskatoties, lielā šokā par notikušo. Jāatzīst, ka pati kundze nebija izcilā fiziskajā formā, lai atļautos norādīt uz mana auguma nepilnībām, pat tad, ja tādas bija ievērojusi. Kur ir šī robeža starp pārdevēju un klientu? Cik daudz pārdevējs drīkst teikt par klienta izskatu (ar/vai bez piemērīta apģērba)?Jaunu darba formu es saņemšu, taču uz tā rēķina tika sabojāts garastāvoklis un mazliet iedragāta pašcieņa. Braucot mājās tiešām pārdomāju vai tiešām šī auguma nepilnības ir tik lielas? Taču aprunājoties ar draudzenēm, uzzināju, ka šāda veida situācija ar šo uzņēmumu ir gadījusies ar viņām un viņu kolēģēm, kas dod atvieglojuma sajūtu un apziņu, ka šīs ''Apati Profi'' darbinieces viedoklis nebūt nav patiess.Pati esmu vairākus gadus nostrādājusi tirdzniecības jomā, apkalpojot klientus, esmu arī vadījusi kolektīvu, nosakot normatīvus klientu apkalpošanā un skaidri zinu, ka lai cik kaitinoši, prasīgi un neapmierināti klienti mēdz būt, NEKAD neesmu atļāvusies pateikt ko aizvainojušu klientam. Šāda izturēšanās vien norādā uz darbinieka ''profesionalitāti'' un sapratni par ētikas normām. Taisni vai jābrīnās, ka M.Saukānes kundzei vispār ir klienti, ņemot vērā viņas dzēlīgos komentārus un nekorekto izturēšanos pret klientiem. Saprotams, ka visiem mēdz gadīties, tā sauktās, ''melnās dienas'', taču vai klients ir tas uz kuru šī žults ir jāizgāž? Cien.M.Saukāne, silti iesaku Jums iziet kādas profesionālas apmācības, lai gūtu priekšstatu par to kāda ir pienācīga attieksme pret klientu un tā apkalpošanu!

Komentāri (1)

P Pēteris Karlovs 26.04.2020
Neētiska attieksme pret kandidātiem

Nēetiska attieksme pret kandidātiem, kas piesakās darbā. Atteikuma gadījumā viņus būtu jāinformē, vienkārši tā ir pieņemts, nav principā gan nekas krimināls.

Pievienot komentāru

Pozitīva Neitrāla Negatīva
Lejupielādēt failus

Sīkdatnes mūsu tīmekļa vietnē tiek izmantotas, lai darbu tajā padarītu draudzīgāku un efektīvāku lietotājiem. Lai nodrošinātu visu vietnes funkciju darbību, lūdzu noklikšķiniet uz „Pieņemt Sīkdatnes”. Plašākai informācijai iepazīstaties ar mūsu Sīkdatņu lietošanas noteikumiem un ar mūsu Personas datu apstrādes noteikumiem.

Pieņemt Sīkdatnes