www.316.lv - preces, ko kurām nevar atteikties
Atļaušos apgalvot, ka interneta veikals www.316.lv piekopj sliktus komercprakses principus, radot sev izdevīgus apstākļus pārdodot preces uz nosacījumiem, kas nav izdevīgi pircējam, kas iepērkas interneta veikalā.
Labu laiku atpakaļ Patērētāju Tiesību Aizsardzības Centrs reklamēja, ka pircējai ir tiesības atteikties no internetā iegādātās somiņas, ja tā viņai nepatīk. Kaut gan www.316.lv somiņas nepārdod, bet no viņu tirgotajām precēm nevar atteikties, ja tās nepatīk. Redziet, www.316.lv pasūtījumus pieņem un visu pasūtījuma noformēšanu veic tikai telefoniski, jo viņu mājaslapa korekti nedarbojoties, kā ir rakstīts viņu pašu mājaslapā. Atsakoties no preces piegādes un izņemot preci www.316.lv birojā, viņi liek parakstīt garantijas apliecību, bet tajā, vienkāršoti sakot, pircējs apstiprina, ka prece viņam patīk. Un šai mirklī, viņuprāt, pircējs zaudē tiesības atteikties no preces, kaut gan saskaņā ar likumdošanu pircējam atteikuma tiesības tik un tā ir, pasūtījums taču tika veikts interneta veikalā! Bet lai cik tas paradoksāli neizklausītos, 316.lv neatzīst to, ka viņi ir interneta veikals.
Komentāri (16)
Nu labi, pieņemu, ka tā vairāk ir klienta emocija. Ko saka PTAC šai sakarā? Vai ir jautāta konsultācija konkrētā situācijā? Nav jau uzreiz jāspazmo, pirms nenoskaidrojot, kā ir patiesībā! Varbūt veikals drīkst tā rīkoties?
Tā mēdz gadīties
Ja preci pērk caur internetveikalu, bet tu to izņem birojā, tu to turpat uzreiz arī pieņem. Šādos gadījumos veikals rīkojas atbilstoši likumdošanai. Ja tu preci no internetveikala saņem pa pastu, ar kurjeru, tev ir tiesības 14 dienu laikā to atgriezt.
jebkuru preci, iegādātu jebkurā veikalā, ir tiesības atgriezt 14 dienu laikā
Kre - vari nesapņot!
par saņemšanu veikalā - tirdzniecība taču notiek kā distances tirdzniecība! Līdz ar to, man šķiet ka šeit būtu jāstrādā 14 dienām neatkarīgi vai tu preci saņem birojā vai mājās! Bet labāk zinās PTAC. :)
VINA PIRKA VIBRATORU...
Nu, lūk, parādās mūsu tautiešu profesionalitāte! Uz visiem jautājumiem, par jebkuru tēmu visi ir 100% pārliecināti par savu taisnību. Kre, palasi kaut PTAC mājas lapā par preču atgriešanu.
TEKSTS NO PTAC MĀJAS LAPAS (īpaši slinkajiem), ja preci pērc veikalā : Patērētāju tiesību aizsardzības likumdošanā nav noteikts, ka pircējs var pieteikt pārdevējam prasību par nopirktu preci, ja tā ir līguma noteikumiem atbilstoša, vai vienkārši to atdot atpakaļ, saņemot samaksāto naudu, izņemot gadījumus:
• ja prece iegādāta ārpus uzņēmuma pastāvīgās tirdzniecības vietas vai pakalpojums saņemts ārpus pastāvīgās pakalpojuma sniegšanas vietas, pārdevējam piegādājot preci vai pakalpojuma sniedzējam sniedzot pakalpojumu pēc savas iniciatīvas vai pēc Jūsu nepārprotami izteikta lūguma, apmeklējot Jūs mājās, darba vai citā atrašanās vietā (piemēram, rīkojot speciālas preču vai pakalpojumu prezentācijas),
• ja par preces iegādi vai pakalpojuma saņemšanu ar pārdevēju vai pakalpojuma sniedzēju būsiet vienojušies, izmantojot piedāvājumu ar tipveida vēstules, kataloga, presē publicētas reklāmas, kurai pievienots pasūtījuma kupons, telefona, faksimila, interneta, elektroniskā pasta, televīzijas, radio un citu informācijas nosūtīšanas vai pārraidīšanas līdzekļu starpniecību.
Tikai šajos gadījumos Jums ir atteikuma tiesības - 14 kalendāra dienu laikā bez defektu konstatēšanas vienpusēji atkāpties no līguma (atteikt pasūtījumu), nemaksājot līgumsoda procentus vai zaudējuma atlīdzību.
Atcerieties! Preces apmaiņa šajā gadījumā ir atkarīga tikai no pārdevēja pretimnākšanas un labas gribas.
Tomēr daudzi pārdevēji izrāda izpratni un brīvprātīgi Jums piedāvā preces apmaiņas iespējas. Par šādu iespēju pārdevēji var Jūs informēt rakstveidā, izliekot veikalā vai tirdzniecības vietā paziņojumu, piemēram, "Preces apmaina nedēļas laikā".
Atcerieties! Paziņojums "Preces apmaina nedēļas laikā" nozīmē tikai to, ka minētajā termiņā Jūs varat preci apmainīt pret citu tādu pašu vai līdzīgu preci par to pašu cenu, bet nenozīmē, ka pārdevējs apņemas pieņemt no Jums atpakaļ nopirkto preci, atmaksājot par to samaksāto naudu, kā arī nedod tiesības pārdevējam divu gadu laikā nepieņemt prasījumu par konstatētajiem preces defektiem.
Tomēr Jūs varat vienoties ar pārdevēju arī par naudas atmaksāšanu.
Taču naudas atmaksāšanu tāpat kā preces apmaiņu Jūs nevarat pieprasīt, ja prece ir bez trūkumiem un vienkārši Jums nepatīk vai esat pārdomājis.
Ja Jūs veikalā vai tirdzniecības vietā, kur iegādājaties preci, redzat pārdevēja paziņojumu par preces apmaiņu, tad, lai vēlāk nebūtu domstarpību tādēļ, ka pārdevējs aizmirsis šo savu paziņojumu vai Jums doto solījumu atmaksāt naudu (visi taču esam tikai cilvēki!), palūdziet to uzrakstīt uz čeka un parakstīt.
Ja pieļaujat iespēju, ka preci, kuru vēlaties nopirkt, nāksies apmainīt (piemēram, neesat pārliecināts, vai izvēlēts pareizais izmērs, bet nav iespējams pielaikot), un veikalā vai tirdzniecības vietā nav paziņojuma, ka pārdevējs apņemas preci apmainīt, mēģiniet pirms pirkuma izdarīšanas vienoties ar pārdevēju, ka nepieciešamības gadījumā viņš preci apmainīs pret citu preci vai pieņems to atpakaļ un atmaksās Jums naudu. Lielākas drošības labad arī šajā gadījumā vienošanos ar pārdevēju palūdziet uzrakstīt uz kases čeka un parakstīt.
Informācija patērētājiem Kas jāzina, ja iegādājaties preci internetveikalā vai pasūtāt no kataloga? Latvijā
AAa
drukāt
Latvijā
Kas ir distances līgums?
Kādai informācijai jābūt ietvertai distances līgumā un patērētājam izteiktajā piedāvājumā?
Kas ir atteikuma tiesības un kādos gadījumos tās var izmantot?
Kādā veidā tiek segtas preces vai pakalpojuma piegādes izmaksas atteikuma tiesību izmantošanas gadījumā?
Kādas ir Jūsu tiesības gadījumā, ja esat noslēdzis patērētāja kreditēšanas līgumu un vēlaties izmantot atteikuma tiesības?
Kuros gadījumos Jūs nevarat izmantot atteikuma tiesības, slēdzot distances līgumu?
Kā rīkoties, ja piegādā “nepareizu” vai sniegtajam aprakstam neatbilstošu preci?
Ko darīt, ja preces piegādes termiņš netiek ievērots?
Kas ir distances līgums?
Distances līgums ir vienošanās starp patērētāju un pārdevēju vai pakalpojuma sniedzēju, pamatojoties uz pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja piedāvājumu ar adresēta vai neadresēta iespieddarba, tipveida vēstules, kataloga, presē publicētas reklāmas, kurai pievienots pasūtījuma kupons, telefona, faksimila, Interneta, elektroniskā pasta, televīzijas, radio un citu informācijas nosūtīšanas vai pārraidīšanas līdzekļu starpniecību (Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 12.panta pirmā daļa).
Tātad:
Distances līgums var tikt noslēgts, piemēram, noformējot pasūtījumu interneta veikalā interneta mājas lapā (un pēc tam saņemot apstiprinājumu), pasūtot preces no kataloga, noslēdzot līgumu ar telefona vai faksa starpniecību.
Galvenā distances līguma pazīme ir tāda, ka līgums tiek noslēgts abām pusēm klāt neesot - ar distances saziņas līdzekļu starpniecību. Līdz ar to patērētājam nav iespējams izvēlēto preci vai pakalpojumu pārbaudīt un izvērtēt tā atbilstību patērētāja vēlmēm.
Atcerieties! Faksimilu, automātisko atbildētāju un distances saziņas līdzekļus, kurus izmantojot iespējams individuāls kontakts ar patērētāju, ražotājs, pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs var izmantot tikai tādā gadījumā, ja saņemta patērētāja nepārprotama piekrišana.
Izmantojot tālruni, pārdevēja vai pakalpojumu sniedzēja pienākums ir sarunas sākumā informēt patērētāju par savu identitāti un zvana komerciālo nolūku. Jums ir tiesības atteikties uzklausīt piedāvājumu.
Kādai informācijai jābūt ietvertai distances līgumā un patērētājam izteiktajā piedāvājumā?
Distances līgumā ietver un patērētājam izteiktajā piedāvājumā sniedz šādu informāciju:
1. pārdevēja vai pakalpojumu sniedzēja nosaukums (firma), reģistrācijas numurs un datums, vārds, uzvārds un, ja tiek prasīta priekšapmaksa, arī adrese;
2. preces vai pakalpojuma raksturojums;
3. preču un pakalpojumu cena (ieskaitot visus nodokļus);
4. maksa par piegādi (ja maksa ir paredzēta);
5. samaksas, piegādes vai izpildes kārtība;
6. informācija par atteikuma tiesībām (izņemot izņēmuma gadījumus);
7. attiecīgo distances informācijas nosūtīšanas vai pārraidīšanas līdzekļu izmantošanas izmaksas (ja tās atšķiras no valstī spēkā esošajiem tarifiem);
8. laikposms, kurā piedāvājums vai cena ir spēkā;
9. līgumā par pastāvīgu vai atkārtotu preču piegādi vai pakalpojumu sniegšanu – minimālais līguma darbības termiņš (ja tāds ir).
Iepriekš minētā informācija sniedzama skaidri un saprotami, attiecīgajam distances informācijas nosūtīšanas vai pārraidīšanas līdzeklim atbilstošā veidā, nodrošinot to personu aizsardzību, kuras nevar dot savu piekrišanu, un skaidri norādot informācijas komerciālo nolūku.
Līdz ar to iepriekš minētajai informācijai jābūt gan attiecīgajā interneta mājas lapā, gan arī katalogos, kā arī citos patērētājam izteiktajos piedāvājumos.
Pārdevēja vai pakalpojumu sniedzēja pienākums ir pirms līguma izpildes, bet ne vēlāk kā preču piegādes vai pakalpojuma sniegšanas brīdī sniegt patērētājam:
- 1.– 6.punktos minētās informācijas rakstisku apstiprinājumu vai apstiprinājumu citā patērētājam pieejamā vizuāli vai audiāli uztveramā un saglabājamā veidā, piemēram, ar balss pasta, audioteksta, videotelefona, videoteksta, elektroniskā pasta vai faksimila aparāta un citu saziņas līdzekļu starpniecību (ja šī informācija patērētājam pieejamā vizuāli uztveramā un saglabājamā veidā nav sniegta pirms līguma noslēgšanas);
- informāciju par garantiju un apkalpošanu pēc pārdošanas;
- informāciju par līguma atcelšanas nosacījumiem (ja nav noteikts konkrēts līguma darbības termiņš vai ja termiņš ir ilgāks par gadu).
Iepriekš minēto informāciju Jums var nesniegt attiecībā uz šādiem līgumiem:
- līgumiem, kas noslēgti, izmantojot tirdzniecības automātu vai automatizētu tirdzniecības vietu;
- līgumiem, kas noslēgti ar telekomunikāciju operatoru, izmantojot sabiedriskos maksas tālruņus;
- līgumiem, kas noslēgti izsolē;
- līgumiem par pārtikas preču, dzērienu vai citu tūlītējam patēriņam mājsaimniecībā paredzētu preču piegādi patērētāja mājās, darbavietā vai citā viņa atrašanās vietā, ja preces pastāvīgi piegādā tirdzniecības aģents;
- līgumiem par izmitināšanas vai transporta pakalpojumiem, ēdināšanu vai izklaides pasākumiem, ja pārdevējs vai pakalpojumu sniedzējs pēc līguma noslēgšanas apņemas sniegt pakalpojumu noteiktā dienā vai noteiktā laikposmā.
Atcerieties! Pēc pasūtījuma veikšanas, Jūs esat noslēdzis ar pārdevēju līgumu, kas uzliek abpusējas saistības un pienākumus!
Kas ir atteikuma tiesības un kādos gadījumos tās var izmantot?
Slēdzot distances līgumu Jūs varat izmantot atteikuma tiesības un vienpusēji atkāpties no līguma 14 kalendāro dienu laikā no preces saņemšanas dienas, ja neesat vienojušies ar pārdevēju par garāku termiņu.
Ja Jūs izmantojat atteikuma tiesības, tad pārdevējam aizliegts no Jums pieprasīt līgumsodu vai zaudējumu atlīdzību sakarā ar atteikuma tiesību izmantošanu.
Atcerieties! Ja pārdevējs pirms līguma noslēgšanas, nav sniedzis iepriekš minētajos kritērijos norādītās informācijas rakstisku apstiprinājumu vai apstiprinājumu citā patērētājam pieejamā vizuāli vai audiāli uztveramā un saglabājamā veidā, tad patērētājs var izmantot atteikuma tiesības un vienpusēji atkāpties no līguma 90 kalendāro dienu laikā.
Jums ir tiesības atteikuma tiesību izmantošanas laikā izmēģināt attiecīgo preci, lai pārliecinātos, vai tā atbilst Jūsu vajadzībām un vēlmēm. Ja pārdevējs ar līguma noteikumiem ierobežo šīs Jūsu tiesības, tad šāds noteikums uzskatāms par netaisnīgu.
Pārdevējam preces pārdošanas vai pasūtījuma nodošanas brīdī jāiesniedz patērētājam rakstveida atteikuma veidlapa, kurā norādīts pārdevēja nosaukums, adrese un sniegts atteikuma tiesību apraksts.
Atteikuma veidlapas vai iesnieguma nosūtīšana noteiktajā termiņā atbrīvo patērētāju no jebkurām līgumsaistībām. Patērētāja pienākums ir septiņu dienu laikā no atteikuma veidlapas nosūtīšanas atgriezt preci pārdevējam. Turpretī pārdevēja pienākums ir septiņu dienu laikā pēc izmaksas apstiprinoša dokumenta saņemšanas atmaksāt patērētājam par preci samaksāto naudas summu.
Ja patērētājs izmanto atteikuma tiesības, pārdevējam vai pakalpojumu sniedzējam ir pienākums iespējami agrāk, bet ne vēlāk kā 30 kalendāra dienu laikā no dienas, kad patērētājs nosūtījis rakstisku atteikumu, vai septiņu kalendāra dienu laikā pēc izmaksas apliecinošu dokumentu saņemšanas atmaksāt patērētājam visas viņa veiktās iemaksas.
Atcerieties! Jūs esat atbildīgs par preces kvalitātes un drošuma saglabāšanu atteikuma tiesību realizēšanas termiņā! Līdz ar to ieteicams ar preci apieties saudzīgi, kā arī uzmanīgi atvērt tās iepakojumu.
Kādā veidā tiek segtas preces vai pakalpojuma piegādes izmaksas atteikuma tiesību izmantošanas gadījumā?
Ja Jūs izmantojat atteikuma tiesības un tas nav saistīts ar attiecīgās preces vai pakalpojuma neatbilstību līguma noteikumiem, tad Jūsu pienākums ir segt izmaksas, kas saistītas ar preces nosūtīšanu atpakaļ.
Ja Jūs atgriežat preci, tādēļ, ka prece vai pakalpojums neatbilst līguma noteikumiem, un preci vai lietu atdodat par saviem līdzekļiem, tad ražotājam, pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam septiņu dienu laikā pēc izmaksas apstiprinošu dokumentu saņemšanas jākompensē Jums arī ar preces vai lietas atdošanu saistītās izmaksas.
Kādas ir Jūsu tiesības gadījumā, ja esat noslēdzis patērētāja kreditēšanas līgumu un vēlaties izmantot atteikuma tiesības?
Gadījumā, ja patērētājs izmanto atteikuma tiesības, un preci vai pakalpojumu ir ieguvis, noslēdzot kredīta līgumu ar attiecīgo pārdevēju vai pakalpojuma sniedzēju vai arī trešo personu (kredīta devēju), kuram ir noslēgts līgums vai ir sadarbība ar attiecīgo pārdevēju, pakalpojuma sniedzēju vai ražotāju, tad patērētājam ir tiesības atkāpties arī no kreditēšanas līgums un pieprasīt atmaksāt to naudas summu kopā ar procentiem, kuru patērētājs samaksājis līdz līguma atcelšanas brīdim.
Šādā gadījumā pārdevēja, pakalpojuma sniedzēja vai kredīta devēja pienākums ir atmaksāt patērētājam to naudas summu līdz ar procentiem, kura par preci vai pakalpojumu samaksāta līdz līguma atcelšanas brīdim.
Pārdevējs, pakalpojuma sniedzējs vai kredīta devējs nevar prasīt, lai patērētājs maksā līgumsodu vai zaudējuma atlīdzību sakarā ar patērētāja kreditēšanas līguma atcelšanu.
Patērētāja pienākums ir atdot preci pārdevējam vai sniegtā pakalpojuma rezultātā izgatavoto lietu - pakalpojuma sniedzējam.
Atceries! Šādā gadījumā nevar prasīt, lai patērētājs maksā līgumsodu vai zaudējuma atlīdzību sakarā ar patērētāja kreditēšanas līguma atcelšanu.
Kuros gadījumos Jūs nevarat izmantot atteikuma tiesības, slēdzot distances līgumu?
Slēdzot distances līgumu atteikuma tiesības jūs nevarat izmantot:
(ja neesat ar pārdevēju vienojies citādi)
• ja esat iegādājies audioierakstu vai videoierakstu, vai datorprogrammu un atvēris tā iepakojumu.
• ja jums tiek piegādāti laikraksti, periodiskie izdevumi un žurnāli.
• ja jūs slēdzat līgumu, kas saistīts ar azartspēļu vai izložu pakalpojumiem.
• ja jūs līgumu esat noslēdzis izsolē.
• ja jums tiek piegādātas pārtikas preces, dzērieni un citas tūlītēja patēriņa preces.
• ja jūs noslēdzat līgumu par izmitināšanos vai transporta pakalpojumiem, ēdināšanas vai izklaides pasākumiem, kurus jums jāsaņem noteiktā dienā un laika posmā (piemēram, koncerta biļetes, dzimšanas dienas svinību organizēšana).
• ja jūs iegādājaties lietas, kas tiek izgatavotas pēc pasūtījuma vai ir neatvietojamas, arī tās ātri bojājas vai ir ātri izlietojamas (piemēram, mēbeles pēc individuāla pasūtījuma).
• ja iegādātās preces vai pakalpojuma cena ir atkarīga no finanšu svārstībām, kuras pārdevējs nevar kontrolēt.
• ja jūs noslēdzat līgumu par pakalpojuma sniegšanu un pakalpojuma izpilde ar jūsu piekrišanu ir sākusies pirms 14 dienu termiņa beigām, kā arī pakalpojuma sniedzējs ir jūs informējis par atteikuma tiesību izmantošanas neiespējamību.
Kā rīkoties, ja piegādā “nepareizu” vai sniegtajam aprakstam neatbilstošu preci?
Ja pasūtītās sulas spiedes vietā pārdevējs Jums piegādā mikseri, tad pārdevējs nav izpildījis savas līgumsaistības. Norādot, ka līgumsaistības nav pienācīgi izpildītas, jūs varat preci nepieņemt, atkāpties no līguma un nemaksāt piegādātās preces cenu.
Atcerieties! Ja jūs atgriežat līguma noteikumiem neatbilstošu preci, tad izmaksas, kas saistītas ar preces atgriešanu jāsedz pārdevējam.
Šādas tiesības jums ir arī tad, ja atšķirība starp pasūtīto un piegādāto preci ir neliela. Ja, piemēram, pasūtītā ledusskapja vietā jums par to pašu cenu atsūta tās pašas markas ledusskapi, kuram ir kaut nedaudz mainīts dizains, tad arī šajā gadījumā jūs varat atsaukties uz to, ka pārdevējs nav izpildījis savas līgumsaistības. Piegādāto ledusskapi jūs varat nepieņemt un nemaksāt tā cenu.
Atcerieties! Jums nav pienākums pieņemt preci un samaksāt tās cenu, ja prece ir piegādāta, Jums neizdarot pasūtījumu.
Ko darīt, ja preces piegādes termiņš netiek ievērots?
Ja jūs esat noslēdzis distances līgumu ar pārdevēju, tad tas izpildāms 30 dienu laikā no dienas, kad pārdevējs saņēmis pasūtījumu, izņemot gadījumu, kad esat precīzi un nepārprotami vienojušies par citu pasūtījuma izpildes termiņu - tad pārdevēja pienākums ir piegādāt preci līdz šim termiņam.
Ja jūs nesaņemat preci līgumā noteiktajā termiņā un jūs vairs neesat ieinteresēts līguma izpildīšanā (piem., pasūtījuma izpildes termiņa ievērošana jums bija tik svarīga, ka preces piegāde kaut arī ar nelielu novēlošanos zaudē jēgu un jums šāda novēlota piegāde nenozīmē līguma izpildi), tad jums ir tiesības vienpusēji atkāpties no līguma (atteikt pasūtījumu), saņemt samaksāto priekšapmaksu, ja tāda ir veikta, un pieprasīt zaudējumu atlīdzību. Arī šajā gadījumā jums nav jāpieņem pasūtītā, bet ar novēlošanos piegādātā prece un nav jāsamaksā tās cena.
Atcerieties! Iepriekšminētās tiesības Jūs nevarat izmantot, ja pārdevējs ir ar Jums rakstveidā vienojies par piegādes termiņa kavējumu.
Ja pārdevējs nevar izpildīt līgumu tādēļ, ka pasūtītā prece nav pieejama, viņam par to jāinformē jūs un jāatmaksā patērētājam visu veikto iemaksu 30 kalendāro dienu laikā no dienas, kad pārdevējs saņēmis pasūtījumu no patērētāja.
Šādā gadījumā pārdevējs vai pakalpojumu sniedzējs var piegādāt patērētājam ekvivalentu preci vai pakalpojumu par ekvivalentu cenu, ja šāda iespēja bija paredzēta pirms līguma noslēgšanas un patērētājs bija par to skaidri un saprotami informēts. Ja šajā gadījumā patērētājs izmanto šajos noteikumos paredzētās atteikuma tiesības, izmaksas, kas saistītas ar preču atdošanu atpakaļ pārdevējam vai pakalpojumu sniedzējam, sedz pārdevējs vai pakalpojumu sniedzējs.
Paldies, Monta, par izsmeļošo atbildi!
Tieši tā, pasūtījumu es veicu interneta veikalā, bet ne gluži pasūtot preci mājaslapā, bet telefoniski, jo viņiem mājaslapa nestrādājot. Tas ir distances līgums.
Citēšu gabaliņu no Montas teksta:
"Distances līgumā ietver un patērētājam izteiktajā piedāvājumā sniedz šādu informāciju:
...
5. samaksas, piegādes vai izpildes kārtība"
Nu re, slēdzot šo distances līgumu es ar 316.lv vienojos, ka atsakos no piegādes maksas un preci izņemšu viņu birojā. Tas joprojām ir distances līgums un tas nekurā momentā nezaudēja savu spēku. Un, ja es esmu noslēgusi šo distances līgumu, tad man pienākas atteikuma tiesības 14 kalendāro dienu laikā.
Un PTAC tieši to arī apstiprināja, svarīgs ir šis pimais moments - prece tika pasūtīta internetveikalā un tika noslēgs distances līgums. Preces saņemšanas kārtība ir distances līguma sastāvdaļa, tobiš, pasūtu preci internetveikalā, izņemu to birojā, man tik un tā ir atteikuma tiesības.
Tieši tā, preces saņemšanas kārtība ir distances līguma sastāvdaļa.
Bet tādi uzņēmumi jau parasti ieborē darbiniekiem, ka atteikuma tiesības ir tikai tai gadījumā, kad prece tiek piegādāta ar kurjeru uz mājām, un viņi parasti arī pieturās pie šīs iestāstītās taisnības likumdošanu nemaz nepalasot. Saņemot internetveikalā pasūtīto preci uzņēmuma birojā, klientam ir tiesības atteikties no tās 14 kalendāro dienu laikā.
Un vispār, vai tad pērkot preci uz garantijas lapas ir jāparakstās? Tralala ir muļķis/e, ka ko tādu parakstīja.
Ja es atteiktos parakstīt to garantijas talonu, tad precei garantija nebūtu spēkā?
Tas paraksts uz talona neko nenozīmē. ne tas ierobežo Tavas tiesības uz garantiju, ne arī kādas citas Tavas likumīgās tiesības! Vien piefiksē no kā un kādu konkrēti iekārtu esi iegādājies: sērijas numurs, modelis, krāsa, utt
Tā jau parasti ir visos normālos kantoros, kā Ezerzeme saka, bet ne pie 316.lv, uz viņu garantijas talona otrā pusē stāv rakstīts no sērijas
"Parakstot šo garantijas talonu Jūs apliecināt, ka:
-esat pilnībā realizējis savu izvēli un gribu ..."
Un tieši uz to tagad 316.lv atsaucas, jo ar parakstu es taču apstiprināju, ka mana izvēle un griba ir realizēta.
Tralala
Tas neko nenozīmē! Formē visu rakstiski, visus pieprasijumus, viņu attebildes, utt.
Tad ar dokumentiem dodies uz PTAC - viņi izvērtēs, pajautās komentārus no interneta veikala, un beigās, ja Tev ir taisnība, piespiedīs interneta veikalam izpildīt Tavas likumīgās prasības.
Pofig uz to, ko raksta talonā!
Nekad un nemūžam netuvojieties šim veikalam. Krāpnieki un ar to ir pateikts viss.
Nopirku mobilo telefonu, nepatika, neatbilda aprakstam mājaslapā, jo ražots bija Āzijas tirgum.
14 dienu atgriezšanas princips nedarbojas, jo veikalā Stabu ielā rupji pasūta, bet pa pastu nosūtītā prece atnāk atpakaļ, jo adresāts to pastā neņem...
Griezos PTAC un man paveicās, pēc 4 mēnešiem saņēmu atpakaļ par telefonu izdoto naudu, bet neviens man neatgrieza pasta izdevumus un ceļa izdevumus uz veikalu un uz PTAC.