www.sudzibas.lv Swedbank Uzzini, kā Swedbanka spiež pievērsties pelēkās ekonomikas zonai

Swedbank - Uzzini, kā Swedbanka spiež pievērsties pelēkās ekonomikas zonai

Lieta sekojoša - man kā daudziem citiem Latvijā ir kopš krīzes laikiem nenomaksātas parādsaistības, kuras nonākušas tiesu izpildītāja redzeslokā. Galu galā tiesu izpildītājs Swedbankai nosūta rīkojumu, kurā minēts, ka jebkuri līdzekļi, kas manā kontā pārsniedz minimālās algas apmēru mēnesī, ir pārskaitāmi tiesu izpildītājam uz kontu parādsaistību dzēšanai. Tik tālu būtu saprotams, un man kā cilvēkam ar parādsaistībām tā būtu pat ērtāk, viss notiek automātiski kā ikmēneša automātiskais maksājums.Diemžēl, bet rodas iespaids, ka pie Swedbankas loģistikas strādā totalitāras "bremzes", kas sirgst ar intelektuālās impotences sindromu - tā vietā, lai nodrošinātu šo ierobežojumu izpildi, Swedbank nobloķē kontu tā, ka vairs vispār nevaru internetbankā veikt nekādas operācijas arī noteikto ierobežojumu ietvaros. Citiem vārdiem sakot, arī ikmēneša rēķinu kārtošana šajā situācijā tagad vairs Swedbank internetbankā nav iespējama. Bet man kā pašnodarbinātai personai tas ir svarīgi - iespēja naudas lietas nokārtot arī attālināti. Swedbanka atbild, ka tiesu izpildītāja rīkojumi viņiem ir kā likums, tomēr paskaidrot, kāpēc banka šo rīkojumu interpretē tā, ka pat noteikto ierobežojumu ietvaros banka, tā teikt, papildus "piegriež skābekli" vēl no savas puses, tā īsti nespēj, aizbildinoties vien ar to, ka Swedbankai tam nav izstrādāts risinājums (to teica jau vairāk kā gadu atpakaļ) un ka domāšot, kā to atrisināt.., un tā Swedbanka domā vēl jo šobaltdien, bet par domāšanu tālāk nav tikusi. Tas, kas jebkuram kvalificētam programmētājam liktos salīdzinoši nekomplicēts darbiņš, proti, veikt Swedbankas internetbankā uzlabojumus tā, lai klients līdz tiesu izpildītāja noteiktam ikmēneša limitam tomēr varētu brīvi veikt jelkādas operācijas ar saviem naudas līdzekļiem internetbankā, Swedbankas pārstāvjiem šķiet viņu prātiem neaizsniedzamas digitālā laikmeta attīstības virsotnes. Vārdu sakot, iepriekš biju labākās domās par šo banku, tagad uzskatu, šajā kantorī vadība grimst stagnācijā un tur ir virkne ierēdņu, kuri saņem nepamatoti augstas algas arī par neko nedarīšanu.Šādi destruktīvas Swedbankas rīcīb-politikas rezultātā (kas pati kā tāda neko nerisina) veidojas situācija, ka banka pati veicina savu klientu pievēršanos pelēkā biznesa sektoram (lai neteiktu vairāk - ka tā ar savu varu tur iegrūž), kur darījumi tiek kārtoti no rokas rokā, bankas uzņēmējdarbībā nemaz neiesaistot, kau arī pašam klientam to vismazāk gribētos, bet piespiež taču!

D

Komentāri (3)

Likumsargs 30.11.2015

Pirms vainot banku, nenāk par ļaunu iepazīties ar likumiem!
Ja tiesu izpildītājs atsūta bankai uzdevumu bloķēt kontu, tad banka tā arī dara un šajā gadījumā no konta var noņemt tikai skaidru naudu 360 EUR mēnesī. Šajā gadījumā internetbanku lietot nevarēs un citas lietas arī. Tā ir noteikusi ar likumu valsts un banka te nav vainīga.

* * * * 01.12.2015

Tik tiešām, LIKUMSARGS, jums to rekomendēju - iepazīties ar likumiem un nevilkt to deķīti uz savu pašapcerēto pusi!

(!) Lūk, ko šādos gadījumos atbild Tiesībsargs:

"..cik noprotams no e-vēstules, Swedbank nodrošina Jūsu kontā minimālo naudas līdzekļu apmēru, kas saglabājams parādniekam saskaņā ar Civilprocesa likuma 599.panta trešo daļu. Taču Swedbank nenodrošina iespēju Jums brīvi rīkoties ar šiem naudas līdzekļiem, izmantojot norēķinu karti un/vai internetbanku.

Vēlamies norādīt, ka no Civilprocesa likuma 599.panta trešā daļas viedokļa kredītiestādei parādniekam ir jānodrošina piekļuve minētajiem naudas līdzekļiem. Nav šaubu, ka kredītiestādei ir pienākums minēto naudas summu izmaksāt skaidrā naudā, ja klients to pieprasa. Savukārt jautājumu par citām tehniskām iespējām izmantot minētos naudas līdzekļus kontā regulē klienta un kredītiestādes savstarpēji noslēgtās vienošanās, tāpēc primāri Jums ir jānoskaidro, vai un kā attiecīgie jautājumi ir noregulēti Jūsu un Swedbank starpā noslēgtajās vienošanās.

Tiesībsarga biroja pieredze rāda, ka praksē ir gadījumi, kad atsevišķas kredītiestādes, iespējams, atkarībā no kontu apkalpošanas sistēmu tehniskajām iespējām, klientam tehniski rada šķēršļus izmantot kontu sakarā ar tiesu izpildītāja rīkojuma izpildi. Tāpēc, pirmkārt, aicinām Jūs vērsties atkārtoti Swedbank ar lūgumu izskaidrot iespējamos problēmas cēloņus, kā arī iespējamos tās risinājums.."

Līdz ar to: rokas nost no iespējām arī parādniekiem brīvi operēt (tai skaitā veicot norēķinus) ar tam likumā garantēto minimumu iztikai! Tiesu izpildītāja prasība ir vienkārša - visi līdzekļi, kas kontā pārsniedz noteiktos ierobežojumus, ir jāpārskaita viņam uz kontu, un to sauc par konta bloķēšanu uz noteiktu summu, bet tiesu izpildītājs nevar pārkāpt likumu, pieprasot uzlikt jelkādus papildierobežojumus tam minimumam, ko valsts arī parādniekiem ir garantējusi cilvēkcienīgai dzīvei, kas, starp citu, ietver arī iespējas brīvi pārvietoties un privātās dzīves neaizskaramību, tai skaitā brīvi operējot ar saviem naudas līdzekļiem (noteikto ierobežojumu ietvaros). Un bankai rokas ir brīvas, kā viņa iepriekšminēto nodrošina, vajag tikai labo gribu un mazliet pacensties veikt uzlabojumus sistēmā.

NOŽĒLOJAMI, CIK VĒL JOPROJĀM VĀJI OPERĒJAM AR LOĢISTIKU LATVIJĀ

Pacco_al 11.12.2015

Tieši, tā parast bankai lai viņi jums izsniedz Tiesu izpildītāja rīkojumu, kur skaidri un gaiši ir rakstīts, ka bloķēt visus bankā esošos kontus un pieļaujamā ikmēneša summa izmaksai ir 360.- EUR.
Viss.

Pievienot komentāru

Pozitīva Neitrāla Negatīva
Lejupielādēt failus

Sīkdatnes mūsu tīmekļa vietnē tiek izmantotas, lai darbu tajā padarītu draudzīgāku un efektīvāku lietotājiem. Lai nodrošinātu visu vietnes funkciju darbību, lūdzu noklikšķiniet uz „Pieņemt Sīkdatnes”. Plašākai informācijai iepazīstaties ar mūsu Sīkdatņu lietošanas noteikumiem un ar mūsu Personas datu apstrādes noteikumiem.

Pieņemt Sīkdatnes